شناسهٔ خبر: 66630665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

شهردار تبریز مطرح کرد:

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت دستیابی به توسعه متوازن شهری گفت: تبدیل مناطق شش و هفت به مناطق ارزشمند تبریز طی ۱۰ سال آینده یکی از مهمترین هدفگذاری های شهرداری تبریز است.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصدو نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت مناطق دهگانه شهرداری ادامه داد: تبدیل مناطق شش و هفت به مناطق ارزشمند تبریز طی ۱۰ سال آینده یکی از مهمترین هدفگذاری های شهرداری تبریز است که در این راستا توانمندسازی این مناطق با هدف دستیابی به توسعه متوازن در دستور کار قرار گرفته است.

هوشیار همچنین ضمن تشریح اهداف شهرداری تبریز در خصوص کاهش ساخت و ساز های غیر مجاز و تسهیل مشارکت عمومی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر تبریز اظهار کرد: صدور رایگان پروانه های ساختمانی و افزایش جرایم ماده صد در بافت فرسوده از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز است.

وی در ادامه از صدور مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه های مهندسی توسط وزیر محترم راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه اخذ مبالغ کلان سازمان نظام مهندسی و همچنین صدور مجوز بیمه از متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده، موجب عدم استقبال مشارکت های عمومی در اجرای طرح  بازآفرینی شهری شده بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در طول دوره مدیریت شهری فعلی ۷۰ هکتار از اراضی تبریز تبدیل به فصای سبز شد که تملک و تغییر کاربری فضای سبز باغات لاله و باغ جلبی توسط شهرداری تبریز تنها بخشی از این اقدام به شمار می رود.

هوشیار اولویت دادن به پروژه های نیمه تمام ، اجرای پروژه‌های جدید طی هشت ماه ، اجرای پروژه های زیرساختی با اولویت مناطق کم‌ برخوردار ، تسریع اجرای پروژه فرامنطقه ای اتوبان ولایت، اجرای پروژه ها با رویکرد زیست محیطی، نصب دوربین های ترافیکی، پروژه فیبر نوری، تقویت ناوگان خدمات شهری و حمل و نقل عمومی، احداث ۵ تقاطع های غیر همسطح در سال جاری و احداث ۶ پل در سال ۱۴۰۱و مونتاژ دستگاه تولید ۱۶۰ تنی آسفالت از آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز را از دیگر اقدامات مهم مدیریت شهری دانست.

وی به عملکرد شهرداری تبریز در بخش تفریغ بودجه و سامانه شفافیت نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: مصمم هستیم رتبه اول شفافیت را در کشور کسب کنیم.

یعقوب هوشیار همچنین بر عملکرد موفق شهرداری تبریز در ارتباط با اجرای مصوبه مولد سازی دستگاه های اجرایی تاکید و متذکر شد: برای تحقق تناسب ۸۵ درصدی پروژه های عمرانی از کل بودجه شهرداری برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله دوم شهرداری تبریز نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگی دارد، گفت: نسبت به سال ۱۴۰۱، در سال گذشته برنامه های فرهنگی اجرا شده رشد دو برابری داشته است.

هوشیار با عنوان اینکه مجموعه خاوران را در اختیار سازمان فرهنگی و هنری قرار دادیم که درآمد های خود را از آن محل تامین کند، افزود: برخی پروژه‌ها مانند پردیس فرهنگ رسانه، فرهنگسرای لاله ، فرهنگسرای استاد شهاب افتتاح خواهد شد و در کنار آن از ظرفیت های مدارس و مساجد نیزدر اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی استفاده می شود.

نظر شما