شناسهٔ خبر: 66630586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

توصیه فرماندهان نظامی به نتانیاهو

فرماندهان ارشد نهادهای امنیتی و نظامی در رژیم اشغالگر یکشنبه به دولت بنیامین نتانیاهو توصیه کردند که یک توافق آتش‌بس جامع منعقد کند.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی گفتند: «توصیه ما به دولت اکنون این است که حتی با وجود یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در غزه که در حال حاضر در این باریکه باقی مانده است، به یک توافق آتش‌بس جامع برای وضعیت نوار غزه و بازگرداندن اسیران اسرائیلی دست یابد و در شمال با حزب‌الله آتش‌بس برقرار کند.

دن حالوتس، رئیس سابق ستاد ارتش اشغالگر نیز گفت: سربازان ما در نوار غزه و در شمال با لبنان بیهوده می‌میرند، زیرا هدفی در این جنگ وجود ندارد.

حالوتس تاکید کرد که «تنها تصویری که در تاریخ اسرائیل حک خواهد شد، شکست هفت اکتبر ۲۰۲۳ است».

رئیس سابق ستاد ارتش اشغالگر از دولت نتانیاهو خواست تا «بر اساس خواسته‌های حماس برای آزادی ۱۳۲ اسیر در نوار غزه تلاش کند».

حماس از دولت اشغالگر خواستار توافقی است که تجاوز را به طور کامل پایان دهد و اصرار دارد که پایان جنگ در توافقنامه نوشته شود و به تضمین‌ها اکتفا نشود.

رسانه‌های عبری زبان در خصوص جبهه شمال (با لبنان) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال تجربه یک فاجعه واقعی است، افزودند: «برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، یک دولت راست‌گرای کامل ۲ منطقه (یک کمربند امنیتی داخلی در شمال و کمربند امنیتی داخلی در جنوب) را رها کرده است.»

نظر شما