شناسهٔ خبر: 66630457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲۰ هزار بهره‌ بردار مازندرانی دارای شناسنامه کشاورزی شدند

دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی مازندران گفت: تا کنون حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش‌ های مختلف کشاورزی شناسنامه دار شدند.

صاحب‌خبر -

۲۰هزار بهره‌بردار مازندرانی دارای شناسنامه کشاورزی شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، همایش شناسنامه دار شدن باغات و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان عباس آباد برگزار شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران بسیاری از مشکلات در حوزه صادرات، تنظیم بازار و اقتصاد کشاورزی را ناشی از نبود اطلاعات جامع و کافی از مبادی تولید تا عرضه محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: طرح شناسنامه‌دار شدن باغات و واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی می‌تواند بستری مطمئن در مسیر ساماندهی و هویت بخشی مبادی تولید محصولات کشاورزی و گامی بلند در راستای جهش تولید و توسعه پایدار کشاورزی در کشور ایجاد کند.

حسن رزاقی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که تا پایان شهریور امسال تمامی ۱۵۸ هزار هکتار باغات مازندران شناسنامه دار شوند افزود: همزمان با شناسنامه دار شدن باغات مازندران، پروانه فعالیت نیز برای باغداران صادرمی‌شود، در واقع باغداران مازندرانی صاحب جواز کسب خواهند شد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی مازندران هم با اعلان اینکه اتاق اصناف کشاورزی استان گسترده‌ترین تشکل بخش کشاورزی است، گفت: اجرای این طرح علاوه بر سازماندهی و ساماندهی باغات منجر به دفاع از حقوق کلیه تولید کنندگان و بهره‌برداران بخش‌های کشاورزی خواهد شد.

خاکزاد رستمی افزود: طرح شناسنامه دار شدن باغات یک سال است که در استان آغاز شده و تا به امروز حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش‌های مختلف کشاورزی شناسنامه دار شدند و ۲۵ هزار نفر هم درخواست شناسنامه‌دار شدن باغات خود را دارند.

وی با اظهار اینکه حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان شناسنامه دار شد، گفت: این طرح شامل: زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، آبزی پروری، طیور، منابع طبیعی و خدمات و صنایع وابسته به کشاورزی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان عباس آباد گفت: از مجموع ۱۴۰۰ هکتار باغ کیوی در این شهرستان حدود ۷۵۰ هکتار باغ شناسنامه‌دار شدند.

مرتمی افزود: تعداد ۹۷۹ پروانه فعالیت در بخش پرورش گل و گیاه (گلخانه‌ایی) به مساحت ۴۵ هکتار صادر شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۵۸ پروانه هم در بخش دامداری به مساحت یک هکتار نیز صادر شد.

در این همایش باغداران و بهره بردارن بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان عباس آباد مسائل و مشکلات خود را بیان‌کردند.

نظر شما