شناسهٔ خبر: 66630230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عزم جدی دولت در تکمیل طرح ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر+ فیلم

همدان- ایرنا- طرح ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر که در قالب نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است، در مقطعی از حرکت ایستاد و امروز عزم جزمِ دولت سیزدهم بر تکمیل و بهره‌برداری این طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ در حالی که دولت سیزدهم وارث ویرانه‌ای از بازار مسکن دولت گذشته بود، اما با فعالیت‌های مستمر و شبانه‌روزی بیش از ۲ ساله توانست موجی از نهضت مسکن‌سازی را در کشور به راه بیندازد که پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر نیز جزیی از نهضت مسکن‌سازی است که پیشرفت فیزیکی چشمگیری دارد.

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن متشکل از ۲۰۰ هزار واحد در ‌روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و در مجموع چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال، مهمترین برنامه محوری دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای افراد بدون مسکن بود که در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» گام خود را از همان روزهای نخست بر سر کار آمدن دولت آغاز کرد.

طرح نهضت ملی مسکن که به خوبی نقاط قوت و ضعف آن بررسی شد، با وجود کش و قوس‌های فراوان در مسیر اجرا قرار گرفت و امروز پروژه‌های زیادی همچون ۵۰۲ واحدی ملایر، از پیشرفت و وضعیت خوبی برخوردارند و عزم دولت بر این است تا با استفاده از توان فنی و مهندسی بنیاد مسکن در ساخت و تکمیل این پروژه‌ها، مردم طعم خدمت و خانه‌دار شدن را هر چه سریعتر بچشند.

در راستای پیشبرد سریع اهداف نهضت ملی مسکن، این مهم در دستور مجموعه مدیریتی شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر قرار گرفت، شهرستانی که در اجرای طرح‌های این‌چنینی و مگاپروژه‌های اقتصادی و عمرانی پیشتاز است و امروز نیز با تدبیر مسوولان این شهرستان به جرات می‌توان گفت ملایر در تامین زمین از نظر وسعت، فراتر از شاخص و بالاتر از بسیاری شهرستان‌ها و حتی مراکز استان‌ها است.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر

پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر که در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، روند اجرایی آن در مقطعی از زمان متوقف شد که با گلایه‌های زیادی از سوی متقاضیان مواجه و به یک مطالبه عمومی تبدیل شد، مطالبه‌ای که در کنار دهها و صدها طرح نیمه‌تمام در سطح کشور، دولت سیزدهم ناجی آن شد و امروز با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجرا است.

در همین راستا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پروژه ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر با عنوان بنیاد ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن شروع شد که طبق برنامه‌زمان‌بندی در حال اجرا است.

«مسعود رضایی» افزود: از همان ابتدا متقاضیانی که در این طرح ملی واجد شرایط بودند، ثبت‌نام کردند و ساماندهی شدند و برای هر واحد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد و مابقی از محل آورده متقاضیان است که تاکنون چند مرحله از سوی متقاضیان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طرح دیر شروع شد، اما سرعت آن هم اکنون قابل قبول است و عملیات اجرایی آن متناسب با برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و تلاش داریم در یک فرصت کوتاه و میان‌بُر به اتمام برسد، اما شرط آن این است که تسهیلات بانک و آورده متقاضیان به موقع به این پروژه تزریق شود.

عزم جدی دولت در تکمیل طرح ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر+ فیلم

اتمام سقف چهارم بلوک‌های ۵۰۲ واحدی

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت سه هکتار در ۱۳ بلوک با زیربنای متراژ ۶۸ هزار مترمربع در دست اجرا است که ۱۲ بلوک آن ۴۰ واحدی در هفت طبقه و یک بلوک آن ۲۲ واحدی در پنج طبقه است و بلوک ۴۰ واحدی به صورت ۲ پارت ۲۰ واحدی چسبیده به هم در دست اجرا است.

رضایی: در حال حاضر پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متناسب با شرایط مالی که به پروژه تزریق می‌شود، کار طبق برنامه زمان‌بندی اجرا و در کوتاهترین زمان ممکن تحویل مردم خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه در بسیاری از بلوک‌ها سقف چهارم هم زده شده است، گفت: در حال حاضر پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متناسب با شرایط مالی که به پروژه تزریق می‌شود، کار طبق برنامه زمان‌بندی اجرا و در کوتاهترین زمان ممکن تحویل مردم خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خطاب به متقاضیان تاکید کرد: ما می‌دانیم که مشکلات اقتصادی در جامعه حاکم است، اما نیاز است متقاضیان نسبت به واریز آورده خود متناسب با پیشرفت کار اقدام کنند تا پروژه طبق برنامه زمان‌بندی تکمیل و به اتمام برسد.

رضایی ادامه داد: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ملایر تعیین تکلیف شده و در چند شهر تابعه این شهرستان زمین تحویل شده و یک یا ۲ شهر دیگر با توجه به اینکه به لحاظ توپوگرافی ناهموار بودند، طرح اجرایی گذاشتیم و به زودی زمین در این شهرها نیز تحویل خواهد شد.

عزم جدی دولت در تکمیل طرح ۵۰۲ واحدی مسکن ملایر+ فیلم

آمادگی تحویل زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت را داریم

وی گفت: با توجه به اقداماتی که در این شهرستان به واسطه بسترهای مهیا شده از سوی دولت سیزدهم، اهتمام استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر و شورای تامین مسکن و البته پیش‌بینی شهرک «ایمان و امید»، شرایط نهضت ملی مسکن در ملایر تعیین تکلیف شده و مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان یادآور شد: در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی نیز ملایر با حدود ۹۰ درصد مقاوم‌سازی، یکی از شهرستان‌های خوب استان است و ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاهای این شهرستان باید یا احداث و یا مقاوم‌سازی شوند.

رضایی: در طرح جوانی جمعیت در روستاهایی که زمین داریم، آمادگی داریم به تمامی واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در روستاها، زمین ۹۹ ساله تحویل آنها دهیم.

رضایی بیان کرد: با توجه به زمینه ای که توسط دولت سیزدهم فراهم است و اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سفته زنجیره‌ای، تقاضا داریم افراد متقاضی و نیازمند مسکن، از طریق بنیاد مسکن برای واگذاری زمین و ساخت مسکن پیگیری و اقدام کنند.

به گفته وی؛ در طرح جوانی جمعیت در روستاهایی که زمین داریم، در خدمت متقاضیان واجد شرایط که شامل خانواده‌های دارای سه فرزند که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشد و خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال و مشمول جوانی جمعیت هستند، زمین واگذار می‌شود و آمادگی داریم به تمامی واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در روستاها، زمین ۹۹ ساله تحویل دهیم.

به گزارش ایرنا؛ ملایر یکی از شهرهای پیشرو در اجرای نهضت ملی مسکن است که در شهر ملایر ۲ هزار هکتار برای اجرای این طرح توافق شده و در مرحله نخست در ۵۱۵ هکتار زمین ۲ شهرک «ایمان و امید» در دست اجرا است.

نظر شما