شناسهٔ خبر: 66630158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

ظرفیت اشتغال‌آفرینی بافت تاریخی کرمانشاه مورد توجه است

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت و فرصت بسیار بالایی که استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه در مقوله میراث فرهنگی و گردشگری دارد، سال جاری تلاش داریم توجه بیشتری به میراث فرهنگی و گردشگری استان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

محمدطیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: دو هفته قبل بازدید اولیه‌ای از بافت تاریخی و میانی شهر کرمانشاه داشتیم و تعدادی از بناهای تاریخی را مورد بازدید قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و فرصت بسیار بالایی که استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه در مقوله میراث فرهنگی و گردشگری دارد، امسال تلاش داریم توجه بیشتری به میراث فرهنگی و گردشگری استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: محله فیض‌آباد یکی از بافت‌های تاریخی و معروف شهر کرمانشاه است و تنها در این منطقه بیش از ۳۰ بنای مهم و شاخص برای سرمایه‌گذاری، به‌روزرسانی و استفاده وجود دارد.

صحرایی تصریح کرد: امروز با دعوتی که از مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب، برق، راه و شهرسازی، انتظامی و مجموعه‌های مختلف انجام شده است، بنا داریم با یک هم‌افزایی هدفمند و برنامه مشخص، رسیدگی لازم به این بافت و بافت‌های مشابه را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: این مهم علاوه بر هویت‌بخشی به شهر و استان کرمانشاه، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال است، چنانچه این به‌روزرسانی‌ها و بهسازی را انجام دهیم، علاوه بر ثمرات فرهنگی که برای شهر و استان دارد عرصه خوبی برای اشتغال‌زایی جوانان، دختران و پسران جویای کار در استان و شهرمان خواهد بود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کارگروهی از دستگاه‌های مختلف در هفته پیشرو شکل خواهد گرفت و طی دو هفته آینده نخستین طرح زمان‌بندی‌شده شکل خواهد گرفت.

صحرایی گفت: لازم است اقدامات بلندمدت و مطالعات مفصل انجام شود، بعضی اقدامات از جمله کف‌سازی، جداره‌سازی، برق‌رسانی و گازرسانی مناسب باید از هم‌اکنون آغاز شود تا طرح طی دو هفته آینده وارد فاز اجرایی شود.

وی افزود: اراده و آمادگی خوبی وجود دارد و امیدوارم برای نوروز ۱۴۰۴ بخش قابل قبولی از این اقدامات را برای استفاده مردم استان کرمانشاه و میهمانان نوروزی فراهم کنیم.

نظر شما