شناسهٔ خبر: 66630034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور:

تمدن اصیل سیستان و بلوچستان را به خارج از مرزها نشر می‌دهیم/ دانشجویان علمداران جهاد تبیین

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز دانشجویان علمداران واقعی انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هستند، گفت: بدنبال بالفعل کردن تمدن اصیل این استان در خارج از مرزها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل توسلی روز دوشنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ایام به مناسبت دهه کرامت، بیان کرد: بهره‌گیری از سبک زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در ترویج گسترش اسلام ناب محمدی و خودسازی انسان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان علمداران واقعی انقلاب اسلامی در جهاد تبیین هستند، افزود: این دومین تجلیل از دانشجویان انقلابی و جهادی پای کارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور است، همانطور که در مراسم اربعین پای کار بودید در برگزاری یادواره شهدای دانشجو هم سنگ تمام گذاشتید.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این دانشگاه با فعالیت شما دانشجویان فعال اجتماعی و نخبه ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: امروز شما دانشجویان انقلابی و جهادی با تفکر انقلابی و بسیجی در کف میدان ایستاده‌اید و این روحیه استکبار ستیزی شما قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بیش از ۱۰ هزار دانشجو در سطح سیستان و بلوچستان دارد، گفت: امسال با شعار حرکت به سمت کارهای نشدنی برای توسعه آبادانی شهر و استان با تفکر انقلابی وارد عمل شدیم تا فرهنگ و ظرفیت‌های اصیل این استان را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم، در این زمینه تلاش داریم تمدن استان از شهر سوخته با پیشینه ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد و پس از آن در صدر اسلام، نخستین قیام مردم سیستان تا حال حاضر را به فراتر از مرزهای استان نشر دهیم.

توسلی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به علت سطح گستردگی در استان یکی از دانشگاه‌های موثر در بحث اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان آن جذب ادارات دولتی شده‌اند، همچنین با ورود به حوزه مهارت افزایی و برگزاری حدود ۷۰ دوره به اشتغال و مهارت افزایی دانشجویان کمک کرده‌ایم.

امروز شما دانشجویان انقلابی و جهادی با تفکر انقلابی و بسیجی در کف میدان ایستاده‌اید و این روحیه استکبار ستیزی شما قابل تحسین استوی افزود: پیام نور دانشگاهی با سیستم آموزشی مورد نیاز دانشجویان بومی یعنی هم تحصیل هم اشتغال است؛ بنابراین هر سال با افزایش آمار دانشجو در این دانشگاه مواجهیم و هرگونه انتقاد و پیشنهاد را دلیلی بر افزایش کیفیت کار تلقی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته با شعار دانشگاه دانشجو محور اهداف را پیش بردیم، باید در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت و توان دانشجویان انقلابی و جهادی همیشه پای کار دانشگاه استفاده کرد همانطور که ششمین یادواره ۱۵ شهید دانشجوی این دانشگاه با حضور ۵۰۰ دانشجو نمادی از موفقیت کارهای فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی تشکیل کانون‌های فارغ التحصیلان و کانون نخبگان دانشجویی را یکی از برنامه‌های آتی پیام نور سیستان و بلوچستان دانست و افزود: انتظار است دانشجویان با حضور فعال، موثر و اثرگذار در امور دانشگاه در حوزه‌های مختلف تصمیم ساز باشند، در این راستا با ایده‌سازی و خلاقیت، برگزاری جلسات، کرسی‌های آزاد اندیشی و گفتمان‌ها خود را تقویت و از ظرفیت اساتید، مسوولان و مدیران نیز استفاده کنند.

توسلی بیان کرد: تلاش همه جانبه برای گفتمان انقلاب در دانشگاه را با وظیفه محوری، تکلیف محوری، خدا محوری، معنویت خواهی و فعالیت‌های فردی و اجتماعی تقویت کنید.

وی گفت: با سه رویکرد نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا، تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی و مدیریت بدون مرز گام برمی‌داریم و در کنار امور آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مهارت افزایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم ارج می‌نهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی استان در تهران برای نمایش تمدن و ظرفیت‌های این خطه از کشور و همچنین نمایش آثار هنری، فرهنگی و صنایع دستی در خرداد ماه از دیگر اقدامات در دستور کار است.

نظر شما