شناسهٔ خبر: 66630024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدا گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

پاکدشت -ایرنا- به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) سنت حسنه آیین اهدا و جمع آوری گل جهت گل آرایی حرم علی بن موسی الرضا (ع) با اجرای برنامه های فرهنگی و با حضور خادمان حرم رضوی و مردم ولایتمدار شهرستان پاکدشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آستانه میلاد پرنور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گلزار پایین ، گلهای شاخه بریده و زینتی اعم از صادراتی و گلدانی همچون گل رز، میخک، آنتوریوم، ارکیده، داوودی، گلایل، لاله، زنبق، گل شیپوری، شمعدانی و غیره از روستای گلزار شهرستان پاکدشت راهی حرم امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شد.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

امام جمعه شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم معنوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: اقدامی که بانیان این حرکت ارزنده ایجاد کرده اند، مشارکت اجتماعی و همدلی مومنانه را تقویت می‌کند.

حجت السلام رضا جوکار با بیان اینکه این یک حرکت و رویداد فرهنگی اجتماعی در سطح منطقه و شهرستان پاکدشت است خاطرنشان کرد: این فرهنگ ماندگار و موثر در نسل های آینده ادامه پیدا خواهد کرد چرا که همه معتقدیم این رویداد باعث برکت و نشان از عمق باورهای دینی و معرفت، محبت و مودت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

مجتبی جوادی دهیار روستای گلزار پایین شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار داشت: مردم ولایتمدار این روستا در مناسبت های مختلف چون میلاد سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، میلاد هشتمین نور از خورشید امامت و ولایت امام رضا(ع) جمع می شوند و بهترین گلهای تولیدی خود را برای تزئین حرم های معصومین(ع) راهی این دیارهای متبرک می کنند.

اهداء گل به آستان مقدس رضوی توسط گلکاران پاکدشتی + فیلم

جوادی در پایان با اشاره به روانه شدن گلهای زینتی راهی به حرم امام رئوف(ع)، بیان کرد: اکنون با جمع آوری گلهای شاخه بریده کار تزئین حرم امام رضا(ع) نیز بزودی آغاز می شود تا با عنایت این ائمه اطهار(ع) ایران اسلامی همیشه سربلند و پیروز باشد و پرچم پربرکت کشورمان بزودی زود از دست رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) به دست مبارک امام زمان برسد و ما هم بتوانیم ظهور ایشان را درک کنیم.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما