شناسهٔ خبر: 66629798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری سارق موجودی کیف پول ارز دیجیتال شهروند گیلانی

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری سارق ۱۰ میلیارد ریالی ارز دیجیتال یک شهروند در رشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتای استان مراجعه و اعلام کرد؛ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد ریال بیت کوین استخراج و نگه داشته بود که پس از مدتی تلفن همراهش دچار مشکل شده و دیگر امکان دسترسی به ارز خود را نداشت.

او افزود: شاکی حدود یک سال تلاش کرد که دوباره به ارز خود دسترسی پیدا کند ولی پس از ورود به اکانت کاربری متوجه شد که موجودی کیف پول ارز دیجیتالش به سرقت رفته است.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته، متهم این پرونده و آدرس محل سکونتش در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ نقی‌مهر با بیان اینکه این فرد ۳۴ ساله دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، تصریح کرد: متهم در مواجهه با مستندات پرونده اعتراف کرد؛ شاکی برای بازگرداندن اکانت نرم‌افزار ارز دیجیتال خود، جیمیل و رمز آن را در اختیارش قرار داده بود که پس از اقدامات فنی و بازیابی، موجودی حسابش را سرقت کرده ولی گفته که نتوانسته آن را بازیابی کند.

او از معرفی متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و با بیان اینکه با گسترش فضای مجازی کنترل آن به صورت فیزیکی غیرقابل امکان است، گفت: ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی مهمترین عامل صیانت در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای گیلان از شهروندان خواست در راستای افزایش سطح آگاهی، پیشگیری از جرائم فضای مجازی و جهت دریافت محتوا‌های آموزشی به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir مراجعه کنند.

نظر شما