شناسهٔ خبر: 66629597 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصاویری از یک دست که همه ضربه ها را تحمل می کند!

یک شرکت روباتیک که بیشتر به خاطر نمایش دست روباتیک ماهر خود مشهور شده است، حالا از یک مدل قوی تر و جدیدتر طراحی شده برای تحقیقات یادگیری ماشینی که با همکاری DeepMind گوگل ساخته شده است، رونمایی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیواطلس، این شرکت به نام شدو روبات مستقر در لندن بیش از ۲۰ سال است که به طراحی روبات مشغول است و در طول سال ها مشتریان تحقیقاتی و صنعتی برجسته ای مانند ناسا، آژانس اروپایی فضا، OpenAI، گوگل، MIT و تعدادی از دانشگاه ها را همراه خود داشته است.

این روبات به نام شدو هند ماهرترین روبات دست انسان نماست و شرکت سازنده آن می گوید با تحقیقات و بینش های تیم روباتیک گوگل به نام دیپ مایند توسعه یافته است که فقط با سه انگشت کار انجام می دهد.

سازنده روبات در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «یک چالش کلیدی در هوش مصنوعی و روباتیک، توسعه سخت‌افزاری است که برای کارهای پیچیده به اندازه کافی ماهر باشد، اما برای یادگیری روبات نیز به اندازه کافی قوی باشد». روبات‌ها از طریق آزمون و خطا یاد می‌گیرند که با خیال راحت چیزها را در دنیای واقعی آزمایش کنند، البته گاهی اوقات حرکاتی را در حد توانایی‌های خود اجرا نمی‌کنند که این می‌تواند به سخت‌افزار آسیب برساند و تعمیرات حاصله می‌تواند پرهزینه باشد و آزمایش‌ها را کند کند.»

بیشتر بخوانید:

بنابراین، علاوه بر طراحی با سرعت، انعطاف‌پذیری و دقت، دست روبات جدید به گونه‌ای ساخته شده است که مقدار قابل توجهی از نیروی تهاجمی، سایش و ضربه را تحمل کند.

نظر شما