شناسهٔ خبر: 66629214 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

منتظر تألیف رمان‌های هیجان‌انگیز در کانون پرورش فکری باشید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است به انتشار رمان‌های هیجان‌انگیز رئال و سوررئال برای نوجوان‌ها بپردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری با اعلام این خبر توضیح داد: ما کارگروه‌هایی را تشکیل داده و نظر کارشناسان خود را در این زمینه جویا شده‌ایم. قرار است در این زمینه‌ها به تولید داستان و رمان برای نوجوان‌ها بپردازیم.

نوجوان‌محوری، مخاطب محوری و مرکز محوری سه سیاست راهبردی کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۳ است و در این زمینه انتشارات کانون هم برنامه‌هایی را برای تحقق این سیاست‌ها در نظر گرفته است.

عباس محمددینی به بهانه حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگویی به اجرای طرح «رمان نوجوان» به عنوان یکی از الگوهای موفق کانون اشاره و بیان کرد: این طرح، یکی از برنامه‌های موفق کانون بود که به حمایت از تالیف و رونق رمان‌نویسی برای نوجوانان منجر شد. ما برآن هستیم تا بار دیگر و با یک ترکیب جدید به انتشار رمان‌ها و داستان‌های تالیفی بپردازیم.

وی با اشاره به ضرورت انتشار فیلم‌نامه و نمایش‌نامه برای کودکان و نوجوانان گفت: برخی گونه‌ها، مخاطب چندانی ندارند و ناشران دیگر، کمتر به آن می‌پردازند. از این‌رو کانون، پرداختن به این‌گونه مقوله‌ها را جزو رسالت‌های خود می‌داند. انتشار کتاب به خط بریل و پرداختن به کتاب‌های دوزبانه، چون کردی و فارسی، لری و فارسی هم از دیگر برنامه‌های ماست. البته کانون از سال‌ها پیش تاکنون به چاپ کتاب‌های دوزبانه و بریل پرداخته و از این پس هم برنامه‌های پیشین خود را دنبال می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/  حضور دارد.

نظر شما