شناسهٔ خبر: 66628182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از به‌کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان در غزه

حزب‌الله لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه اهداف صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رساند. این درحالی است که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه در جریان تجاوز اسرائیل به غزه تا کنون بیش از 500 نفر از کادر درمان به شهادت رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه اهداف صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۱۰ عصر امروز یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ یک جنگ‌افزار حامل تجهیزات جاسوسی به علاوه تجهیزات فنی دیگر در پادگان هونین موسوم به «رامیم» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند. این اقدام به انهدام این جنگ‌افزار و تجهیزات دیگر انجامید.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۶:۲۵ عصر امروز یکشنبه دوازدهم ماه مه ۲۰۲۴ نظامیان دشمن اسرائیلی در اطراف موضع زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با موشک‌های سنگین جدید «عماد مغنیه» هدف گرفتند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

به این ترتیب بر اساس این بیانیه حزب‌الله لبنان در عملیات علیه نظامیان صهیونیست حاضر در موضع صهیونیستی «زبدین» از موشک‌های سنگین جدید خود به نام «عماد مغنیه» استفاده کرده است.

از سوی دیگر حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «شبعا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

علاوه بر این اطراف شهرک «حلتا» واقع در جنوب لبنان نیز شاهد حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بود.

 از به کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان رد غزه

تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای به تلفات سنگین خود در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته با مبارزان مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی درنبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۵۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

گفتنی است این دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

 از به کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان رد غزه

پیوستن مصر به به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور قصد دارد به صورت رسمی از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری حمایت کند.

وزارت خارجه مصر تصریح کرد: ورود به این شکایت در سایه تشدید و گسترش تعرض‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از اسرائیل می‌خواهیم که به عنوان نیروی اشغالگر به تعهدات خود عمل کند و تدابیر موقت صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری را به اجرا دربیاورد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرف‌های تاثیرگذار می‌خواهیم که برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و توقف عملیات نظامی در رفح فورا اقدام کنند.

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر مدعی شد: توافق صلح با اسرائیل انتخابی راهبردی برای مصر و رکن اصلی صلح در منطقه است.

گفتنی است دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست دادرسی ارائه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن‌ماه سال گذشته بررسی کرد.

پس از آن قضات دادگاه کیفری بین‌المللی طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده به دادگاه لاهه گزارش دهد. همچنین قاضی این دادگاه گفت که حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

 از به کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان رد غزه

استقبال حماس از تصمیم مصر

جنبش حماس از تصمیم کشور مصر برای ملحق شدن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما از تصمیم مصر برای پیوستن به شکایت جمهوری آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی علیه ملت فلسطین استقبال و قدردانی می‌کنیم.

حماس اضافه کرد: ما همچنین از محکومیت تخلفات و جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع فلسطین توسط مصر قدردانی می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از کشورهای عربی و اسلامی و همه کشورهای جهان می‌خواهیم که با پیوستن به شکایت علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی، گام های مشابهی را در حمایت از مساله فلسطین بردارند، هرگونه رابطه با آن را قطع و این رژیم را در سطح بین‌المللی منزوی کنند.

 از به کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان رد غزه

شهادت ۵۰۰ تن از کادر درمانی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ۵۰۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی از آغاز جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که از این مجموع ۱۳۸ پرستار بودند که در بمباران‌ها در نوار غزه جان باختند.

وزارت بهداشت غزه جامعه جهانی را به حمایت از تیم‌های پزشکی و مراکز درمانی در نوار غزه فراخواند.

دویست و نوزده روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه می گذرد و شمار شهدای فلسطینی از ۳۵ هزار نفر فراتر رفته است.

در بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هشت جنایت در این منطقه شده است.

براساس این بیانیه، این جنایات ۶۳ شهید و ۱۱۴ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه در ادامه شمار آخرین آمار زخمی‌ها را نیز ۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد.

 از به کارگیری موشک‌های جدید توسط حزب الله تا شهادت 500 نفر از اعضای کادر درمان رد غزه

واکنش حماس به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص آتش‌بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به اظهارات جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خصوص مشروط‌بودن برقراری آتش‌بس در نوار غزه، بیانیه‌ای را صادر کرد.

جنبش حماس اعلام کرد: با انزجار و محکوم‌نمودن، اظهارات بایدن را مبنی بر اینکه آتش‌بس در نوار غزه در گرو آزادی اسرا از سوی حماس است دنبال کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما موضع بایدن را محکوم می‌کنیم و آن را عقب‌نشینی از نتایج دور اخیر گفت‌وگوها می‌دانیم.

جنبش حماس بیان کرد: در تمامی مراحل گفت‌وگوهای آتش‌بس انعطاف لازم را نشان دادیم، اما پس از آن موضع نتانیاهو و کابینه‌اش با حمله به رفح، جبالیا و غزه تغییر پیدا کرد.

در ادامه بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمده است: موضع بایدن بار دیگر نشانگر جانبداری آمریکا از سیاست جنایتکارانه‌ای است که کابینه نازی‌های صهیونیست در پیش گرفته است.

گفتنی است کمی پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که برقراری آتش‌بس در نوار غزه تنها زمانی محقق خواهد شد که جنبش حماس اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه را آزاد کند.

بایدن در جریان گردهمایی جمع‌آوری کمک برای کارزار انتخاباتی‌اش در واشنگتن مدعی شد: اگر حماس اسرا را آزاد کند، همین فردا آتش‌بس برقرار خواهد شد.

 

انتهای پیام

نظر شما