شناسهٔ خبر: 66627697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت نگران‌کننده جاده میرجاوه به تهلاب

بعد از وقوع سیل در سال جاری برخی از جاده‌های سیستان و بلوچستان متحمل آسیب شدند جاده میرجاوه به تهلاب یکی از مسیرهایی است که سیل باعث تخریب آن شده است.

صاحب‌خبر -

 استانی که علاوه بر داشتن مشکلات بسیار و تلاش‌های انجام شده برای توسعه و آبادانی و حرکت در مسیر ترقی و پیش رفت، حوادث و بلایایی نازل می‌شود که با عدم تدبیر و پیش‌بینی‌های لازم باعث ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود.

 یکی از حوادث طبیعی که این استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند بارش‌های سیل آسا است که در عرض چند دقیقه موجب روان شدن سیلاب‌ها می‌شود، در ابتدای سال ۱۴۰۳ بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان بعد شروع باران‌های شدید با سیلاب مواجهه شدند.

 مسدودشدن و تخریب جاده‌های یکی از آسیب‌های جدی بود که سیل‌های اخیر سیستان و بلوچستان برای مردم این استان به ارمغان آورد علاوه بر تلاشی که همواره در جهت بهبود مسیرها و جاده‌های این استان صورت‌گرفته است؛ اما این رحمت الهی در برخی نقاط ویرانی جاده‌ها را در برداشته است.

 دهستان تهلاب از توابع روستای بخش ریگ ملک در میرجاوه است یکی از مکان‌هایی که جاده آن به مسیر میرجاوه بعد از بروز سیل دچار تخریب شده است، جاده‌ای که با همت‌های فراوان آسفالت شده بود تا به عبور و مرور مردم تهلاب را سهولت بخشد و مرهمی بر دردهای آنان باشد.

 جاده تهلاب به میرجاوه مسیری برای دسترسی بهتر مردم به شهرستان است افراد بسیاری برای کار، فروش محصولات و کسب روزی حلال از این مسیر تردد می‌کنند و خانواده‌های بسیاری بیماران خود را برای درمان به بیمارستان و درمانگاه‌ها منتقل می‌کنند باید بر ساخت‌های اصولی توجه لازم را داشت و این قبیل حوادث را در نظر گرفت با تخریب این جاده نگرانی‌های بسیاری را برای مردم در برداشته است.

 گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی و گلایه بسیار از وضعیت ایجاد شده جاده میرجاوه به تهلاب داشته‌ایم مردم نگران بروز حوادث و خطرات احتمالی هستند از تردد بر این جاده نگران هستند؛ اما نا گریز برای امرارمعاش و گذران زندگی با اسفناک‌ترین وضعیت جاده نیز باید از این مسیر عبور کنند.

 باتوجه‌به شرایط ایجاد شده در این مسیر بعد از وقوع سیل و تخریب بخشی از جاده خطر تصادفات جانی و مالی در این مسیر افزایش می‌یابد مردمی که باید از این جاده عبور کنند باید علاج واقعه را پیش از حادثه کرد در خطر افتادن جان و مال مردم مسئله‌ای است که باید بر آن توجه لازم را داشت.

 
 تخصیص اعتبار برای ترمیم خرابی‌ها در دستور کار قرار گرفته است


 مجید ریسباف، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان  بیان کرد: این محور، محور مرزی است و جزو محورهایی است که مسئولیت نگهداری آن با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست.

 وی ادامه داد: باتوجه‌به این امر که مسئولیت این محور برعهده این اداره کل نیست؛ اما در جهت تسهیل تردد مردم و تأکید استاندار سیستان و بلوچستان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان جهت رفاه حال مردم این منطقه که از این مسیر تردد می‌کنند روکش آسفالت در این محور شروع شده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به تخریب بخشی از جاده میرجاوه به تهلاب تصریح کرد: پی گیری‌های لازم را جهت تخصیص اعتبار لازم در سال جاری برای ترمیم خرابی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما