شناسهٔ خبر: 66627418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خبرنگار افتخاری در گفتگو با بسیج:

خبرنگاری تلفیقی از سختی‌ها و قشنگی‌هاست/ خبرنگاری نیاز به عشق دارد، عشق به مردمی که منتظر خبری خوش هستند‌

کیخائی گفت: خبرنگاری شغل نیست، بلکه حرفه‌ای است که عشق به قلم و نوشتن و عکاسی از مهم‌ترین نکات آن است، بنده تا به الان از نظر مادی به خبرنگاری نگاه نکرده‌ام زیرا؛ خبرنگاری نیاز به عشق دارد، عشق به مردمی که منتظر خبری خوش هستند‌.

صاحب‌خبر -

مریم کیخائی،خبرنگار افتخاری بسیج، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به سابقه فعالیت خود در بسیج گفت: از سال ۹۷ باتوجه به فعالیتهایی که در قشر بسیج مداحان داشتم، به پیشنهاد مسئول اسبق سازمان بسیج مداحان ،برادر سرگرد پاسدار محمد جواد جامعی، در زمینه خبرنگاری دوره آموزش خبرنویسی را فرا و به عنوان خبرنگار افتخاری بسیج، هم مشغول به فعالیت شدم .

وی خبرنگاری را عامل مهمی در پرورش بخشی از استعدادهای درونی انسان دانست و افزود: پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و نیز گذراندن دوره های خبرنگاری با دنیای جدیدی از واژه ها و اطلاعات خبری آشنا شدم.

کیخائی تصریح کرد: در طول خدمت رسانه ای با توجه به این که بنده خبرنگار افتخاری قشر بسیج مداحان هم هستم بخشی از فعالیت من به برنامه های این قشر در حوزه های مختلف مذهبی و مناسبتی سال و در کنار آن کسب تجربه و پوشش خبری در موضوعات مختلف، اجتماعی، جهادی، راهیان نور و....است.

وی با بیان اینکه، دنیای خبر سرشار از خاطره های شاد و گاهی غمگین در کنار مردم است، اذعان داشت:مهمترین و زیباترین خاطره من در این وادی، مربوط به دیدار مقام معظم رهبری(حفظه الله) در سال ۹۸ به همراه خواهران مداح و مدیر خبرگزاری بسیج سپاه سلمان خانم میری در روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است .

وی خاطرنشان کرد: دنیای خبرنگاری، مسیری پر از فراز و نشیب است. این که با حداقل امکانات بتوانید بهترین و با کیفیت ترین خبر را تولید کنید.

کیخائی اذعان داشت:یک خبرنگار، باید خوب ببیند، بشنود و بنویسد و خوب رویدادها را به تصویر بکشد. به نظر من هر شغلی سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، اما اگر عاشق شغل و حرفه ات باشی، دیگر سختی ها و مشکلات نمی تواند مانع پیشرفتت باشد .

وی علاقه و انگیزه را مهم‌‌ترین عامل پیشرفت در هر حرفه ای دانست و یاد آور شد : خبرنگاری شغل نیست، بلکه حرفه‌ای است که عشق به قلم و نوشتن و عکاسی از مهم‌ترین نکات آن است، بنده تا به الان از نظر مادی به خبرنگاری نگاه نکرده‌ام زیرا؛ خبرنگاری نیاز به عشق دارد، عشق به مردمی که منتظر خبری خوش هستند‌.

کیخائی ادامه داد: خبرنگاری تلفیقی از سختی‌ها و قشنگی‌هاست، سختی‌هایی که باید به جان خریده شود تا بعد از انتشار خبر شیرین شود .

نظر شما