شناسهٔ خبر: 66627382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست خبری؛

مدیرکل بهزیستی هرمزگان: درخواست تأسیس فرهنگسرای ویژه معلولان را داریم + فیلم

در نشست خبری؛ مدیرکل بهزیستی هرمزگان در حاشیه نشست خبری جشنواره هنر درمانی ستاره درجهت حمایت از افراد دارای معلولیت از مسئولان درخواست کرد: فرهنگسرای ویژه معلولان تأسیس شود زیرا در راستای ارتقای خدمات هنری، استعدادها و توانایی های افراد دارای معلولیت که به کررات شاهد موفقیت‌های شان در سطح کشوری هستیم، این امر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، سامیه جهانشاهی در نشست خبری، افزود: یکی از آمال و آرزوهای افراد دارای معلولیت داشتن فرهنگسرا است که امید است با همت مسئولان این مهم را نیز در استان شاهد باشیم تا این افراد بتوانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را با شرکت در جشنواره‌ها نشان دهند. 

جهانشاهی، در حاشیه این جشنواره عنوان کرد: خروجی این جشنواره از 10 پایگاه هنر درمانی در استان هرمزگان با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها و شکوفایی آنچه در وجود افراد دارای معلولیت وجود دارد است تا از طریق دسترس پذیری به پایگاه‌های هنر درمانی بتوانند رشد و بالندگی خود را داشته باشند.  

وی با بیان اینکه آثاری در سه رشته موسیقی، نقاشی و نمایش عروسکی توسط هیئت داوران ارزیابی شده است، مطرح کرد: امیدوارم خروجی چنین جشنواره هایی به رشد و ارتقای سلامت روان و بهبود عملکرد افراد دارای معلولیت در استان هرمزگان کمک کند. 

مدیرکل بهزیستی هرمزگان، بیان داشت: در حوزۀ معاونت توانبخشی بهزیستی هرمزگان پوشش 90 درصدی توسعه مراکز روزانه توانبخشی از شاخص‌ترین اقداماتی بود که در سال گذشته رخ داده است.

جهانشاهی با بیان اینکه توسعه مراکز روزانه توانبخشی باعث دسترس پذیری افراد به امکانات در این مراکز را به همراه دارد، اضافه کرد: این امر برای اولین بار در استان هرمزگان رخ داده است امید است امسال بتوانیم مراکز توسعه روزانه توانبخشی را در سایر شهرستان‌های استان فعال کنیم. 

وی، با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم فرصت برابری افراد دارای معلولیت در سراسر استان جهت استفاده از امکانات، خدمات آموزشی و مراکز توانبخشی را جهت بهره مندی ایجاد کنیم. 

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از دیگر شاخص ها در حوزه معاونت توانبخشی به تحت پوشش قرار گرفتن تمام مستمری بگیران با همراهی و همت همکاران حوزۀ تخصصی اشاره کرد و توضیح داد: تا الان هیچ پشت نوبتی را درخصوص افرادی که در کمیسیون های پزشکی شرکت کردند نداریم امید است بتوانیم این ضریب نفوذ خدمات را در امسال افزایش دهیم. 

mp4

 

انتهای پیام/

نظر شما