شناسهٔ خبر: 66627249 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شام ۵۰۰ هزار دلاری فضایی در لبه جو زمین با زباله فضایی خوراکی و ستاره‌هایی از جنس هواژل

در اواخر سال ۲۰۲۵، شش مهمان قرار است به لبه فضا صعود کنند تا در آنجا از تجربه غذای فراگیر راسموس مونک، سرآشپز دانمارکی ستاره‌دار میشلن، لذت ببرند. مونک سی و سه ساله که قرار است با مهمانان سفر کند و غذا را از درون یک آشپزخانه کوچک سرو خواهد کرد، می‌گوید که منوی غذایی او نوآوری در فضا الهام گرفته است. وی می‌‌گوید: «ما می‌خواهیم داستان‌هایی را از طریق غذا تعریف کنیم. ما می خواهیم گپ بزنیم و برخی از تحقیقات ۶۰ سال گذشته را برجسته کنیم. من فکر می‌کنم وقتی آن بالا هستید و به پایین نگاه می‌کنید، تاثیر آن قوی‌تر خواهد بود.»

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در اواخر سال ۲۰۲۵، شش مهمان قرار است به لبه فضا صعود کنند تا در آنجا از تجربه غذای فراگیر راسموس مونک، سرآشپز دانمارکی ستاره‌دار میشلن، لذت ببرند.
 
مونک سی و سه ساله که قرار است با مهمانان سفر کند و غذا را از درون یک آشپزخانه کوچک سرو خواهد کرد، می‌گوید که منوی غذایی او نوآوری در فضا الهام گرفته است. وی می‌‌گوید: «ما می‌خواهیم داستان‌هایی را از طریق غذا تعریف کنیم. ما می خواهیم گپ بزنیم و برخی از تحقیقات ۶۰ سال گذشته را برجسته کنیم. من فکر می‌کنم وقتی آن بالا هستید و به پایین نگاه می‌کنید، تاثیر آن قوی‌تر خواهد بود.»
 
مونک و شش مسافر قرار است با «نپتون اسپیس»، سفینه فضایی شرکت استارتاپ «پرسپکتیو فضایی»‌مستقر در فلوریدا در ایالات متحده به لبه جو زمین بروند. این سفینه بیشتر نوعی «بالون فضایی» تا موشک. این شرکت مدعی است این سفینه به یک بالون پر از هیدروژن متصل است و تا ارتفاع حدود ۳۰ هزار و ۳۸۰ متر از سطح دریا بالا می‌رود و بدین ترتیب مسافران می‌توانند هنگام شام طلوع خورشید را بر فراز انحنای زمین تماشا کنند.
 
البته قیمت این شام هم متناسب با فخر آن است و هر بلیط این نزدیک به پانصد هزار دلار هزینه دارد. این گونه سفرهای لوکس فضایی از جدیدترین پیشنهادات تجاری شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه اکتشافات فضایی، نظر ویرجین گالاکسی، بلو اوریجین یا اسپیس ایکس است.
 
منو ی این پرواز با غذاهایی که کاوشگران فضایی گذشته و حال می‌خوردند بسیار متفاوت خواهد بود. برای صرفه جویی در وزن، فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در ظروف بسته‌بندی شده غذاهای ساده و آبدار نظیر سوپ می‌خورند. 
 
اما مونک برای منوی فضایی خود صحبت از ستارگان شبرنگ که با پروتئین هواژل و عروس دریایی ساخته شده، می‌کند. او همچنین می‌خواهد غذایی با زباله فضایی یک لاشه ماهواره که خوراکی باشد خلق کند.
 
رستوران او که «کیمیاگر»‌ نام دارد در سال ۲۰۱۹ در پایتخت دانمارک افتتاح شد و از سال ۲۰۲۰ تاکنون دو ستاره میشلن کسب و حفظ کرده است. این رستوران در رده‌بندی‌های جهانی در رتبه پنجم بهترین رستوران جهان قرار گرفت.
 
علت این امر شاید ایجاد «تجربه‌های فراگیر» غذایی است. بدین ترتیب که وعده‌هایی غذایی در این رستوران همراه با موسیقی، اجرا، دکور خاص و حتی خود معماری رستوران است که در مکان یک کارگاه سابق ساخت صحنه‌های تئاتر ساخته شده است.
 
در مرکز این رستوران یک گنبد بزرگ افلاک نما قرار دارد که مهمانان را بین زمین و آسمان، در دکوری که یادآور طبیعت و حتی قلب تپنده است، قرار می‌دهد.
 
کارشناسان صنعت رستوران از جریان‌های جدید لوکس در این حوزه می‌گویند و از اینکه مشتریان اکنون به تجربه‌های فراگیر علاقه نشان می‌دهند.
 
منبع: یورونیوز
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما