شناسهٔ خبر: 66627033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

قیمت جدید شکر اعلام شد؛ افزایش 51 درصدی قیمت جدید شکر اعلام شد؛ افزایش 51 درصدی

به گزارش اکوایران، افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام، دو دلیلی است که مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد افزایش قیمت شکر تصفیه شده را به آن نسبت داد. افزایش قیمت شکر تصفیه شده در حالی صورت گرفته که این کالای اساسی در آخرین فهرست منتشر شده کالاهای

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام، دو دلیلی است که مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد افزایش قیمت شکر تصفیه شده را به آن نسبت داد. افزایش قیمت شکر تصفیه شده در حالی صورت گرفته که این کالای اساسی در آخرین فهرست منتشر شده کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیهی قرار داشت.

مسعود امراللهی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید شکر سفید درب کارخانه با محاسبه ده درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۳۸ هزار و پانصد تومان تعیین شد. قیمت مصرف کننده شکر فله هم به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۴۲ هزا رو ۵۰۰ تومان مصوب شده است. افزایش در نظر گرفته شده در حالی است که پیش از این قیمت شکر درب کارخانه ۲۵ هزار و پانصد تومان بود که با این شرایط می‌توان گفت قیمت جدید شکر (درب کارخانه) نسبت به سال قبل رشدی حدود 51 درصدی داشته است.

مدیرکل نظات بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تعیین تکلیف قیمت شکر بسته بندی ظرف چند روز آینده خبر داد.

منبع: ecoiran-63352

نظر شما