شناسهٔ خبر: 66627026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسحاقی:

کارکرد برخی معاونان وزارتخانه گردشگری همسو با ایران هراسی دشمنان خارجی است

صاحب‌خبر -
کارکرد برخی معاونان وزارتخانه گردشگری همسو با ایران هراسی دشمنان خارجی است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به درستی به جهت گردشگری در دنیا به جهانیان معرفی نشده است، گفت: اروپا و غرب منجر به ایران هراسی نشده بلکه ضعف عمکرد متولیان این حوزه منجر به نزول صنعت گردشگری کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سلمان اسحاقی در مورد عدم رونق گردشگری ایران، گفت: در شرایط تورمی و گرانی که مسئله اصلی کشور بهبود وضعیت معیشتی مردم است و این مهم در دستور کار مجلس قرار گرفته نباید دغدغه سوء مدیریت برخی از وزرا را نادیده بگیریم، مجلس باید بر روی مسئله میراث فرهنگی و گردشگری با جدیت ورود داشته باشد.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت بر عملکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: ضمن احترامی که برای آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری قائل هستم باید بگویم با وجود برخی معاونان این وزارتخانه دیگر نیازی به دشمن خارجی نیست با نگاه و دیدگاه چنین افرادی ایران را نیازمند به تحریم کشورهای اروپایی و غربی نمی‌بینم!
کشور را به اقتصاد تک محصولی نفت وابسته کرده‌ایم
نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر سوء مدیریت حاکم بر معاونت وزارتخانه گردشگری؛ یادآور شد: با عملکرد نامطلوب وزارتخانه گردشگری در دولت سیزدهم ردپایی از گردشگران در کشور نمی‌بینیم، نبود زیر ساخت‌های مناسب صنعت گردشگری، کشور را بیش از گذشته به اقتصاد تک محصولی نفت وابسته کرده است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هیچ اقدام موثری برای رونق صنعت گردشگری کشور رخ نداده، اظهار داشت: به لحاظ کمی و کیفی شاهد سیر نزولی گردشگری در کشور هستیم؛ متاسفانه در حوزه جذب گردشگر عقبگرد جدی داشتیم.
رونق صنعت گردشگری مسیر ارز آوری برای کشور است
اسحاقی با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری مسیر ارز آوری برای کشور است، اظهار داشت: حضور گردشگران یکی از مسیرهای ارز آوری به کشور محسوب می‌شود اما با عملکرد ضعیف وزارتخانه میراث فرهنگی روبرو هستیم که نسبت به زیر ساخت‌ها بی‌توجهی شده و بی تردید مجلس دوازدهم به این مسئله ورود جدی خواهد داشت.
نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ضرغامی وزیر گردشگری در حوزه جذب گردشگر و تقویت زیرساخت‌های میراث تلاش‌های بسیاری داشته است، اظهار داشت: اراده وزیر گردشگری را مقبول می‌دانیم اما معاونت‌های بی تجربه و دور از علم این حوزه باعث شده که نه علم را داشته و نه تجربه را؛ متاسفانه این مسئله به بدنه وزارت میراث فرهنگی آسیب زده است.
ایران به درستی به جهت گردشگری در دنیا به جهانیان معرفی نشد
اسحاقی با بیان اینکه ایران به درستی از جهت گردشگری در دنیا به جهانیان معرفی نشده است، اظهار داشت: اروپا و غرب منجر به ایران هراسی نشده بلکه ضعف عملکرد متولیان گردشگری منجر به نزول صنعت گردشگری کشور شده است، امروز با قدرت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با رای قاطع فلسطین تثبیت شد پس نمی‌توانیم بگوییم که ایران هراسی وجود دارد بلکه برخی از مسئولان و متولیان امر ایران را به درستی معرفی نکرده‌اند .
برخی از مسئولان از سوء مدیریت‌ها سوء استفاده می‌کنند
عضو مجمع نمایندگان خراسان با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان از سوء مدیریت‌ها بهره می برند، تصریح کرد: امروز متولیان امر کم کاری خود را به پای ایران هراسی جهانی می‌‌گذارند و این مسئله بهانه‌ای شده برای عدم پاسخگویی مدیران د جهت عملکرد نامطلوب خود، بنده به شما قول می دهم که با فراهم آوردن زیرساخت‌های کیفی و کمی جذب گردشگری در کشور و برگزاری همایش‌ها ایران را معرفی کنیم قطعاً یکی از منابع ارزآوری کشور به جایگاه و قوت خواهد رسید .
صنعت گردشگری ابعاد مختلفی را دارد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت گردشگری ابعاد مختلفی را دارد که می‌تواند جایگزین صنعت نفت در کشور شود، اظهار داشت: امروز گردشگری سلامت فقط در حد حرف و حدیث از زبان مسئولان مربوطه مطرح می‌شود و هیچ اقدامی برای فراهم کردن زیر ساخت‌‌های آن انجام نشده است، ظرفیت ایران به لحاظ تقویت گردشگر داخلی بسیار مثبت است، امروز ظرفیت کشور ما در حوزه بهداشت و درمان برای جذب گردشگر سلامت بسیار از نظر نیروی انسانی غنی است، به این مفهوم که پزشکان متخصص بسیار متبحر و شخصیت‌هایی در حوزه بهداشت و درمان مانند دکتر حریرچی را داریم که بسیاری از بیماران درخواست دارند توسط ایشون درمان شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه گردشگری کشور امروز با آمار سازی برخی از معاونان وزارتخانه مربوطه بسیار مثبت جلوه داده می‌شود، بنده انتظار دارم رئیس جمهور محترم به این منبع ارزآوری کشور ورود جدی داشته باشند اگر این آمارها درست شود قطعا منابع ارزی ما چند برابر خواهد./
پیاین پیام

نظر شما