شناسهٔ خبر: 66626935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حاشیه بزرگ قبل از بازی تقابل با ویسی: فولاد پیراهن مشکی نکونام را در آورد!

باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد در بازی با استقلال با پیراهن مشکی مقابل حریف به میدان خواهد رفت تا به این شکل جواد نکونام بعد از ماه‌ها مجبور به ترک عادت خود برای پوشیدن پیراهن مشکی در کنار نیمکت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفته می‌شود برای انتخاب رنگ پیراهن مشکی فولادی‌ها زمان زیادی صرف شده تا جلسه هماهنگی به سرانجام برسد. البته اینکه فولاد قرمزپوش طی بازی‌های اخیر خود تصمیم به تغییر رنگ پیراهن گرفته موضوع خارج از عرفی به نظر نمی‌رسد.

اما این تصمیم از بعد دیگری جالب توجه بود؛ جایی که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال مجبور است از عادت‌های پوششی چند وقت اخیر خود دست بکشد و برای این جدال رنگ پوشش دیگری انتخاب کند.

آیا اینکه بازیکن یا مربی به رنگ خاصی در پوشش خود اعتقاد داشته و نتایج مسابقات را به آن مربوط بدانند، تاییدی بر موفقیت در فوتبال است؟ نکونام در پاسخ به این سوال روبروی عادل فردوسی پور از خوش یمنی این پیراهن برای خودش یاد کرده بود تا مشخص شود حتی بازیکنانی که در بالاترین سطح فوتبال در اروپا (لالیگا) نیز به میدان رفته‌اند، با خرافه بیگانه نیستند و در دنیای مدرن فوتبال هنوز هستند بازیکنان و مربیانی که اندک باورهایی را شرط موفقیت می‌دانند.

حاشیه بزرگ قبل از بازی تقابل با ویسی: فولاد پیراهن مشکی نکونام را در آورد!

با این حال بعد از این اتفاق یک سوال بزرگ برای اهالی فوتبال و هواداران تیم مدعی قهرمانی این فصل شکل گرفته است: یعنی موفقیت‌های یک تیم در گرو رنگ لباس سرمربی است؟ پس اگر منتقدان حرفی می‌زنند جایی برای غر زدن و عصبانی شدن وجود ندارد. انتقادات به حق منتقدان را بپذیرید و موفقیت‌ها را رنگ لباس ربط ندهید. اگر این باور شماست پس دم لباس مشکی گرم که برایتان کار را در می‌آورد. اگر فولادی‌ها فردا مشکی بپوشند نتیجه بازی عوض می‌شود؟ بد نیست قبل از اینکه وارد عرصه‌های بزرگ شویم کمی بزرگ شویم. در دنیای مدرن فوتبال این تفکرات هیچ جایگاهی ندارد.

باید در نهایت منتظر ماند و دید آیا طبق ادعای نکونام پیراهن مشکی برای او خوش یمنی و صدرنشینی به همراه آورده است یا با کسب نتیجه در بازی فردا مقابل فولاد خوزستان که باعث شد این رنگ پیراهن را از تن خارج کند، باورهای این مربی نیز حرفه‌ای تر خواهد شد و از خرافه فاصله می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما