شناسهٔ خبر: 66626764 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در گرگان:

ظرفیت مهارت فنی در گلستان فوق العاده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، گفت: استان گلستان ظرفیت و توان فوق العاده ای در ارائه آموزش های مهارت و فنی و حرفه ای در سطح کشور و بین الملل دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «مهرداد عظیمی» در نشست با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: همدلی و همبستگی در بین مردم گلستان و همراهی مسئولان و رسانه ها جهت اجرای برنامه های مهارت محور وجود دارد و وجود این ظرفیت استان باید به سراسر عالم مخابره شود.
 
به گفته وی؛ استان گلستان با این شرایط می تواند با تدوین سند ائتلاف مهارتی، استانی نمونه و الگویی برای سطح کشور در این زمینه باشد.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از برگزاری نخستین دوره از مسابقات دوستانه بین المللی مهارت ایران در گرگان خبر داد و گفت: این مسابقات به مدت 4 روز از فردا دوشنبه 24 اردیبهشت ماه شروع و تا روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: استان گلستان به لحاظ آن پتانسیلی که در رشته های مهارتی دارد، گفتمان سازی مهارت در سطح بین الملل، ارتقاء توانمندی و انتقال تجربیات، کشف پروژه های جدید و هم افزایی و قرابت بین کشورهای شرکت کننده از اهداف برگزاری این مسابقات در گرگان است.
 
به گفته وی؛ 108 نفر از 14 کشور روسیه، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، غنا، نیجر، قزاقستان، برزیل، بنگلادش، مالزی، آفریقای جنوبی، ترکمنستان و ایران در 6 رشته فناوری طراحی گرافیک، نرم افزارهای موبایل، تکنولوژی وب، طراحی مهندس مکانیک و مدیریت سیستم های تحت شبکه با یکدیگر رقابت می کنند.
 
عظیمی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای را از مأموریت های مهم سازمان دانست و گفت: با ارائه 4 میلیون و 692 هزار نفر دوره در این دولت در مقایسه با دولت گذشته 32 درصد رشد داشتیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری شعار سال به «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری 60 درصد از آموزش های این سازمان به مردم واگذار شده است.
 
به گفته وی؛ با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشوراست همه نهادها و سازمان ها باید به اشتغال نیروهای جوان بها بدهند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما