شناسهٔ خبر: 66626568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تظاهرات ضد آمریکایی، اسرائیلی شهروندان ترکیه در استانبول

گروهی از مردم شهر «استانبول» در ترکیه روز یکشنبه با تجمع مقابل کنسولگری آمریکا و مکان‌های دیگر شهر علیه آمریکا و رژیم اسرائیل شعار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شماری از مردم شهر «استانبول» در ترکیه روز یکشنبه در تظاهرات ضد آمریکایی، اسرائیلی شرکت کردند.

این تظاهرات بنابر فراخوان سازمان غیردولتی مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان  حمایت آمریکا  از اسرائیل را محکوم کردند.ارتش رژیم اسرائیل که از 7 اکتبر به این سو به حملات بی امان خود به نوار غزه ادامه داده و بیش از 35000 نفر را کشته است.

حاضران در این تظاهرات با تجمع در یکی از خیابان‌های استانبول به سمت کنسولگری حرکت کردند. آنها تابلوهایی با مضامین «مقاومت شریف در غزه» و «اسرائیل قاتل است» را حمل  کردند.

در همین حال، گروه دیگری نیز روز یکشنبه در منطقه دیگری از شهر استانبول در اعتراض به حملات اسرائیل به غزه تجمع کردند.آنها با تجمع در نزدیک ایستگاه مترو شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بر شدت حملات جنون‌آمیز خود علیه  شمال، مرکز و جنوب نوار غزه افزوده و طی 24 ساعت اخیر ده‌ها فلسطینی دیگر را شهید و مجروح کرده است.

 219 روز از جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی که هنوز به هیچ یک از اهداف اعلامی جنگ از نابودی حماس گرفته تا آزادی اسرای اسرائیلی دست نیافته، تلاش دارد با کشتار و جنایات بیشتر در شمال و مرکز نوار غزه همزمان با توسعه دامنه عملیاتش در رفح واقع در جنوب، دستاوردی برای خود کسب کند. آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان (آنروا) نیز اعلام کرد که تاکنون 300 هزار نفر از مردم رفح مجدد آواره شده‌اند و بدون داشتن مکان امنی، از این شهر خارج شده‌اند.

نظر شما