شناسهٔ خبر: 66626359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسین‌زاده مطرح کرد؛

رشد ايران در حوزه هوش مصنوعي و صنايع پالايشي دستاورد بيست‌وهشتمين نمايشگاه بين‌المللي نفت و گاز

صاحب‌خبر -
رشد ايران در حوزه هوش مصنوعي و صنايع پالايشي دستاورد بيست‌وهشتمين نمايشگاه بين‌المللي نفت و گاز
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایشگاه سال جاری را در حوزه‌های مختلف مانند صنایع پالایشی و هوش مصنوعی بسیار فعال و رو به رشد دیدم، گفت: قراردادهای بسیار خوب در حوزه میادین و کنترل هوشمند میادین نفت و گاز در این دوره از نمایشگاه منعقد شد.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کم و کیف برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، گفت: نمایشگاه سال جاری تفاوت بسیار خوبی نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته داشت چراکه حدود 1700 شرکت داخلی و حدود 250 شرکت خارجی از 12 کشور شامل چین، آلمان، روسیه، کانادا، هند، فرانسه، ژاپن، آرژانتین، بلاروس و… در این نمایشگاه بین‌المللی با وجود تمامی تحریم‌ها حضور یافتند که نشان از پیش‌ران بودن صنعت نفت و گاز در اقتصاد کشور دارد.
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و رونمایی از دستاوردهای برخی از شرکت‌ها برای نخستین بار -که در مرحله انبوه‌سازی و تجاری‌سازی رسیده‌اند- را باید یکی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه عنوان کرد.
وی به انعقاد قراردادهای بسیار خوب در حوزه میادین و کنترل هوشمند میادین نفت و گاز در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نقش‌آفرینی ایران در حوزه دیپلماسی انرژی در این دوره از نمایشگاه کاملا مشهود بود.
حسین زاده با اشاره به حضور در حدود 20 نمایشگاه از بیست و هشت نمایشگاه برگزار شده طی سال‌های متمادی، افزود: امسال برای نخستین بار هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نفتی شامل صنایع بالادست و صنایع پایین دست به خوبی نقش‌آفرینی کردند، درواقع طراحی و کاربری هوش مصنوعی بهینه شده که تمامی این موارد نشان‌دهنده پویایی صنعت نفت است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه 5 مجتمع پتروشیمی آماده افتتاح است، مطرح کرد: این پتروشیمی‌ها نوید خبرهای خوبی مانند ارزآوری، صنایع سبز، اشتغال‌سازی و... را می‌دهند و در مجموع نمایشگاه سال جاری را در حوزه‌های مختلف مانند صنایع پالایشی و هوش مصنوعی بسیار فعال و رو به رشد دیدم./
پایان پیام

نظر شما