شناسهٔ خبر: 66626164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

حوزه علمیه وظیفه یادآوری جلوگیری از خطر کاهش جمعیت را دارد

قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه وظیفه یادآوری جلوگیری از خطر کاهش جمعیت را دارد چراکه مقوله ترویج فرهنگ افزایش جمعیت از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه جوانی در دفتر مدیریت حوزه در قم برگزار شد، جمعیت اظهار کرد: با توجه به معضل و بحران جمعیت در حوزه علمیه با مشارکت نهادهای حوزوی همچون حوزه‌های خواهران، مرکز خدمات، جامعه المصطفی، جریان‌های مردمی حوزوی و بخشی از نهادهای نظام بنا به تأسیس ستادهای راهبری در این خصوص شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: اینچنین ستادهایی همچون ستاد راهبری جمعیت و خانواده که تدوین کننده سند و چشم اندازی برای خود هستند، بایستی فعالیت خود را گسترش و ارتقا دهند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: حوزه علمیه وظیفه یادآوری جلوگیری از خطر کاهش جمعیت را دارد چراکه مقوله ترویج فرهنگ افزایش جمعیت از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

به گفته وی اگر از چند میلیون نفر از افرادی که شرایط ازدواج را دارا هستند، فقط یک سوم آنها ازدواج کنند و یک فرزند داشته باشند تا حدی به به بحران جمعیت کمک خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: حوزه علمیه همواره در مسیر مطالبه گری قدم برداشته و عرصه جمعیت نیز از مسائلی است که باید برای فرهنگ سازی آن تلاش داشته باشد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه انقلابی مسؤولیت پذیر است و به عنوان کنشگر مسائل اجتماعی عمل می‌کند، فلذا حوزه باید تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی حل بحران جمعیت بگذارد.

نظر شما