شناسهٔ خبر: 66624949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال مردم از کاروان دو استقامت ولایت در ابرکوه یزد

یزد - ایرنا - همزمان با دهه کرامت کاروان دو استقامت امداد جاده‌ای ولایت با حمل پرچم متبرکه حرم امام رضا (ع) با قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) روز یکشنبه وارد ابرکوه شدند و در محل مسجد بیرون ابرکوه ( منزلگاه امام رضا (ع) مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفتند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این کاروان با عنوان ورود امام رضا (ع) از شلمچه تا مشهد مقدس آغاز و سپس مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس به مسافت ۲۳۰۰ کیلومتر طی خواهند کرد .

سیزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت با هدف گرامیداشت دهه کرامت و انتخاب شعار امام هشتم؛ فرهنگ، ورزش، معنویت می تواند فرهنگ و منش پهلوانی و ارزش‌های اعتقادی را در ورزش به جلوه‌های پررنگی نمایان کند.

فرماندار ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف احیای و ماندگاری جاده طریق الرضا (ع) سیر حرکت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) از مدینه تا مرو و برای سیزدهمین سال جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت با حضور حدود ۲۰ نفر از ورزشکاران جوان از خراسان رضوی برگزار می شود.

محمد هادی زارع با قدردانی از مسئولان و طبقات مختلف مردم ابرکوه در استقبال کاروان دو استقامت ولایت اظهار کرد: این جشنواره با شرکت جمعی از دوستداران اهل بیت و امام رضا (ع) از شلمچه تا مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوندگان فاصله شلمچه تا مشهد را ۱۷ روز طی می کنند خاطر نشان کرد: بیشترین مسافتی که دو استقامت ولایت در میان پنج استان خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از مسیر شلمچه تا مشهد مقدس طی می‌کنند در استان یزد سیر می‌شود.

این کاروان برای سیزدهمین سال است که با حضور حدود ۲۰ نفر از دوستداران حضرت امام رضا (ع) با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس ، یزد و همکاری آستان مقدس قدس رضوی برگزار و در روز ۳۱ اردیبهشت ماه سالروز ولادت آن حضرت خود را به بارگاه ملکوتی آن امام رئوف می رسانند.

ابرکوه متبرک به قدوم مبارک امام رضا (ع) است که در سال ۱۹۵ هجری قمری آن امام همام سیر مدینه تا مرو را طی و در این شهر بیتوته کردند.

مسجد بیرون، منزلگاه آن امام رئوف در ابرکوه مکان مقدسی که مورد احترام همگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی است و ۱۷ آبان هر سال برنامه ویژه استقبال از امام هشتم شیعیان درابرکوه برگزار می شود.

مردم و مسئولان ابرکوه ۱۷ آبان هر سال، سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) در سفر مدینه تا مرو که ابرکوه حرکت و منزلگاه ایشان است را در آیین با شکوهی گرامی می‌دارند.

مرکز شهرستان ۶۰ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما