شناسهٔ خبر: 66624581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آیا بیتکوین تحت تأثیر مسائل سیاسی است؟

بیتکوین به عنوان ارز قانونی با توجه به تصمیم السالوادور در قبال پذیرش آن، این رمزارز به طور بی‌سابقه‌ای به یک نقطه حیاتی در صحنه سیاست جهانی تبدیل شده است. رهبری این تحول اساسی را رئیس‌جمهور Nayib Bukele بر عهده گرفته و با وجود انتقاداتی که از سوی اقشار مختلف، از جمله شهروندان خود، بانک انگلستان، صندوق بین‌المللی پول، ویتالیک بوترین و دیگر افراد به وی مطرح شده است، تصمیم خود را عملی کرده است .

صاحب‌خبر -

 

به گزارش آکادمی روبلکس از زمان اجرای بیت کوین به عنوان ارز قانونی در سپتامبر ۲۰۲۱، Bukele حتی طرح‌های جسورانه‌ای برای ایجاد شهری متمرکز بر بیت کوین ارائه داده است. این طرح، که با استفاده از انرژی geothermal از آتشفشان‌ها تامین می‌شود، به طور کامل به استخراج بیت کوین  متمرکز شده است.

این طرح جدید نشان از جسارت و تصمیم‌گیری قاطع Bukele در جهت بهره‌برداری کامل از قابلیت‌های بیت کوین و استفاده بهینه از منابع طبیعی موجود است.

السالوادور، به عنوان یک کشور پیشتاز، به تنهایی نخستین کشوری است که در این زمینه پیشروی می‌کند. در حالی که شایعاتی درباره اینکه کشورهای دیگر مانند مکزیک و روسیه در نظر دارند اقدامات مشابهی را بررسی کنند، وجود دارد.

کشورهایی مانند چین، با واکنشی متفاوت، به سمت کاهش فعالیت‌های استخراج و معامله بیت‌کوین حرکت کرده‌اند.

در ماه می ۲۰۲۱، دولت چین تمامی معاملات مرتبط با رمزارز ها را غیرقانونی اعلام کرد و سپس به طور گسترده‌ای محدودیت هایی برای فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین اعمال کرد. این تنش باعث شد که تعداد زیادی از کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارز ها به دنبال مرکزی که با سیاستهای منعطف تر نسبت به رمز ارزها و مخصوصا بیت کوین باشند .

با توجه به غیر قانونی اعلام شدن رمز ارزها در چین ، این کشور بر اساس داده های اعلام شده توسط دانشگاه کمبریج ، همچنان با تعجب بالاترین نرخ استفاده از بیت کوین و دومین دارنده تراکنش ها و هش شبکه بیت کوین در جهان است .

منبع

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما