شناسهٔ خبر: 66624474 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

آغاز بهره برداری از اولین تست فیبرنوری در صدا وسیمای کرمان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اعلام کرد: نخستین تست شبکه فیبرنوری با ثبت سرعت یک گیگابیت برثانیه در صداوسیمای مرکز کرمان به صورت آزمایشی صورت پذیرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، حسین ساجدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: قرارداد اجرای فیبرنوری در استان کرمان از ۵۰ شهر عبور کرده و کار اجرایی آنها نیز به زودی آغاز خواهد شد و تا شهریور امسال واگذاری سرویس اینترنت فیبرنوری این در استان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت فیبرنوری حداقل 80 برابر اینترنت ADSL خواهد بود، افزود: اولین تست پروژه شبکه فیبرنوری با سرعت یک گیگابیت برثانیه در صداوسیمای مرکز کرمان با حضور علی رمضانی مدیرکل صدا وسیما و فلاح مدیرکل زیرساخت استان و نمایندگان «های وب» اجرا شد که اجرای این پروژه بزرگ باعث توسعه ارتباطات ثابت خانگی و کسب وکارها و افزایش سرعت اینترنت است و مردم به زودی شاهد تحول نوینی در سرعت اینترنت ثابت در استان خواهند بود.
ساجدی ضمن تقدیر از همه نهادهایی که برای تحقق این زیرساخت ارزشمند تلاش کردند، خاطرنشان کرد: با شروع این پروژه کاهش هزینه های توسعه ارتباطات، شرایط جدیدی را برای شبکه سازی ایجاد می کند تا استارت تاپ ها و کسب وکارهای بیشتری بتوانند فعالیت های اقتصادی خود را درسطح استان شروع کنند.

نظر شما