شناسهٔ خبر: 66624257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به نفع مردم در سنجش شاخص شهرداران قرار گیرد

استاندار آذربایجان شرقی: سنجش و شاخصی باید مدنظر شهرداران باشد که به نفع مردم است.

صاحب‌خبر -

لزوم توجه به نفع مردم در شاخص مد نظر شهرداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی رحمتی امروز از شهرداران خواست گره گشایی از کار مردم و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شهرداران استان تأکید کرد: فارغ از قوانین و ضوابط جاری، باید سنجش و شاخصی مد نظر شهرداران باشد که به نفع مردم است.

وی انضباط مالی و شفافیت در عملکرد را به شهرداران توصیه کرد و از آنان خواست مسائل مالی را جدی بگیرند و در این زمینه احتیاط کنند.

وی همچنین با اشاره به اثرات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خانه دار شدن جوانان و رشد و توسعه شهر‌ها، از شهرداران خواست در این باره فعالتر عمل کنند و بافت فرسوده را در اجرای این طرح در اولویت قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی انتشار فهرست سایر منابع تزریقی به شهرداری‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده را ضروری دانست و افزود: شهرداری‌ها هم هزینه کرد این منابع را برای افزایش اعتماد مردم منتشر کنند.
رحمتی همچنین دهه کرامت را فرصت مناسبی برای نشر معارف و سبک زندگی رضوی عنوان کرد و از شهرداران استان خواست با هماهنگی سازمان‌های فرهنگی مرتبط با برگزاری برنامه‌های مختلف برای افزایش نشاط اجتماعی تلاش کنند.

اروج‌زاده مدیرکل امور مالیاتی استان هم با تأکید بر فرهنگسازی مالیاتی توسط شهرداری‌ها گفت: پارسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که این رقم نسبت به زمان مشابه ۷۷ درصد رشد داشت.

موحدنیا مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان شرقی نیز بودجه مصوب امسال شهرداری‌های استان را ۳۳۳ هزار میلیارد ریال و سرانه این بودجه را ۱۲۹ میلیون ریال اعلام کرد.

در این نشست نورمحمدی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های استان معرفی و از خدمات عبدل‌زاده در این مسئولیت قدردانی شد.

نظر شما