شناسهٔ خبر: 66624244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی:

صادرات به افغانستان با «ریال برون‌مرزی» نهایی می‌شود

مشهد-ایرنا- مسوول دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: موضوع صادرات با «ریال برون‌مرزی» پیرو نشست مدیران دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی استان با رییس بانک مرکزی و سفر تعدادی از مدیران این بانک به افغانستان، پیگیری و نهایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر لبافی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته ۳۷ بندی بانکی پیشنهادی استان خراسان رضوی در دی‌ماه سال گذشته با حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از فراز و نشیب ها و پیگیری های فراوان مسوولان از جمله استاندار خراسان رضوی، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و رییس اتاق بازرگانی استان، شب گذشته در نشست بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: این نشست با حضور رییس بانک مرکزی، معاونان و چند نفر از مدیران بانک مرکزی و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی و تعدادی از روسای کمیسیون های اتاق بازرگانی، تشکل ها و مدیران کل استان برگزار شد که پس از مذاکرات جدی تصمیم های لازم در بخش‌های مختلف اتخاذ شد.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در تشریح توافق های مزبور در این نشست گفت: بسته پیشنهادی بهبود مصارف به منابع استان به بانک ها ابلاغ شده است و درصد مصارف به منابع از ۸۶ درصد به ۷۲ درصد در اسفند ماه افزایش یافت که مقرر شد بانک مرکزی به طور مجدد رسیدن به عدد ۸۵ درصد را به همه بانکها ابلاغ کند.

وی اظهار کرد: در این نشست مقرر شد به منظور صادرات به کشور افغانستان با ریال آف شور(برون مرزی)، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت چند نفر از مدیران بانک مرکزی به افغانستان رفته و موضوع را نهایی کنند.

لبافی بیان کرد: در خصوص افزایش اختیارات تسهیلات دهی و تصمیم‌گیری بانک‌های استان برای بررسی طرحها و تصمیم‌های استانی، عدم پاسخگویی بانک های خصوصی خراسان رضوی به کمیسیون بانک های استان و ارائه عملکرد بانکی و پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت های دارویی خراسان رضوی تصمیم گیری های مربوطه اتخاذ شد.

وی ابلاغ شماره حساب بانک مرکزی برای رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان، نشست با بانکها برای تفویض صدور ضمانت نامه ارزی به استان، پیگیری کارت های بازرگانی مسدود شده به علت عدم رفع تعهد ارزی از طریق وزارت صمت، مساعدت بیشتر در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری توسط بانکها، برگزاری نشست دیگر در بانک مرکزی پیرامون چالش‌های رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان زعفران را از دیگر تصمیم‌های نشست مزبور برشمرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با طرح «ریال برون مرزی» حل می‌شود

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: وعده‌های بانک مرکزی به صادرکنندگان خراسان رضوی پیگیری می‌شود

نظر شما