شناسهٔ خبر: 66623970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

استاندار آذربایجان‌غربی: طرح جامعی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تدوین شود

ارومیه -ایرنا-استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح و نقشه جامعی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان تدوین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های آذربایجان غربی افزود: برای ترویج فرهنگ مطالعه مرجعی برای مقاطع سنی مختلف باشد و این مراجع به شیوه های مختلف به آنها اطلاع رسانی شود تا برای یافتن اطلاعات لازم و مطالعه به آنها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: نقشه راهی لازم است از مهدکودک گرفته تا مدارس و دانشگاه و از شهر تا روستا تا جامعه هدف را از نعمت مطالعه بهره مند کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه هایی از طریق تلویزیون، شبکه های اجتماعی و رادیو با محوریت کتاب و مطالعه و منابع دسترسی به آن پخش و اطلاع رسانی شود زیرا ما چه بخواهیم چه نخواهیم در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بیشترین شبهات هم دراین شبکه هاست بنابراین باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تولید محتوا توسط کتابخانه ها و اطلاع رسانی توسط دستگاههای مختلف صورت گیرد.

مقام عالی استان با بیان اینکه عدالت فرهنگی در حوزه کتابخانه ها اتفاق افتاده است افزود: تجهیز و بروز رسانی پروژه های مربوط به کتابخانه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

معتمدیان ادامه داد: در خود دانشگاهها و آموزش و پرورش ظرفیت خوبی در زمینه کتاب وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: پویشی برای جمع آوری کتاب راه اندازی شود زیرا در بسیاری از منازل برخی کتابها مطالعه و کنار گذاشته شده که با این پویش جمع آوری شده و مورد استفاده قرار می گیرند و بدون تردید مردم هم از آن استقبال خواهند کرد.

وی به بروز رسانی کتابها تاکید کرد و افزود: کتابهای دیجیتالی هم مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از افراد جامعه علاقمند به استفاده از کتابخانه های دیجیتالی هستند.

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: آذربایجان غربی دارای ۷۶ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۲۵ باب مشارکتی و مستقل است و همچنین ۶۵ هزار نفر عضو کتابخانه ها و بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا در این جلسه اعضای حاضر به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما