شناسهٔ خبر: 66623820 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بارش باران در پایتخت شدت می گیرد

معاون فرماندار تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از عصر دوشنبه تا قبل از ظهر سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در تهران تشدید می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی فرمانداری تهران، سعیـد بشیــری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی تهران مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع باد شدید در تهران گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه  ۲۳ اردیبهشت ماه تا ظهر سه شنبه  ۲۵ اردیبهشت ماه در تهران از جمله ارتفاعات شمالی شهر تهران در پهنه غربی و شرقی بارش باران، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در برخی نقاط بارش تگرگ را خواهیم داشت که طبق اعلام سازمان هواشناسی طی مدت مذکور امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های مربوط به حوزه های آبریز تهران از جمله کن، گلابدره و... و  آب‌گرفتگی معابر، خطر صاعقه و و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

معاون فرماندار تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال وزش باد شدید، گفت: استقرار در نواحی مرتفع پایتخت مثل دکل‌ها و داربست‌ها طی ۲ روز آینده مخاطره آمیز است همچنین به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

بشیری بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تاکید و عنوان کرد: افراد از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

معاون فرماندار تهران در ادامه در خصوص عدم پرواز پاراگلایدر و هواپیماهای آموزشی نیز طی مدت مذکور هشدار داد و گفت: به کوهنوردان نیز توصیه می شود از صعود به ارتفاعات در این ایام اجتناب کنند.

نظر شما