شناسهٔ خبر: 66623744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جزئیات کشف گورهای جمعی در بیمارستان الشفا غزه

وزارت بهداشت غزه، سازمان دفاع مدنی و پزشکی قانونی جزئیات کشف سه گور جمعی در بیمارستان الشفا غزه را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت غزه، سازمان دفاع مدنی و پزشکی قانونی امروز-یکشنبه- در کنفرانس خبری مشترک در مورد جزئیات کشف سه گور جمعی در بیمارستان الشفا غزه اعلام کردند: ۸۰ جسد در سه گور جمعی در مقابل بخش اورژانس، بخش کلیه و محوطه جلوی بخش جراحی بیمارستان الشفا کشف کردیم.

 در این کنفرانس خبری همچنین اعلام شد: در داخل بخش‌های دیگر بیمارستان، میان ساختمان‌ها و همچین میان تپه‌های شنی نیز ده‌ها جسد کشف کردیم. بیشتر اجساد متعلق به بیمارانی است که در نتیجه یورش به بیمارستان و قطع جریان برق از درمان محروم شدند.

این سه نهاد فلسطینی خاطرنشان کردند: نیروهای رژیم صهیونیستی قبل از قتل این افراد با خودروی نظامی آن‌ها را زیر گرفته بودند و همین امر منجر به تکه تکه شدن اجساد شده است. برخی اجساد قبل از دفن در گورهای جمعی به سمت آن‌ها گلوله شلیک شده است. برخی از اجساد در ظروف زباله و انبوهی از خاک در مجتمع پزشکی دفن شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز گذشته اعلام کرده بود که این سه گور جمعی را کشف کرده است.

از سوی دیگر سازمان دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار شهید فلسطینی همچنان زیر آوار هستند و طرف‌های ذیربط و خانواده‌های آن‌ها تا این لحظه نتوانستند پیکر شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند.

اخیرا نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد کادر پزشکی، سومین گورستان دسته‌جمعی را در بیمارستان الشفا در غزه کشف کرد.

این نهاد تاکید کرد که کادر پزشکی جسد ۴۹ شهید را در سومین گورستان جمعی در بیمارستان الشفا کشف کرده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، تعداد گورهای جمعی کشف‌شده در محوطه بیمارستان‌های غزه به هفت مورد رسیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما