شناسهٔ خبر: 66623379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ مقاله به کنگره جهانی حضرت رضا(ع) رسید

مشهد-ایرنا- دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گفت: ۲۰۰ مقاله داخلی و خارجی به این کنگره رسیده است، این کنگره از ۲۴ اردیبهشت ماه با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود و به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدرضا عاملی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از همه قاره‌های جهان مهمان‌هایی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع) دعوت شده‌اند و حدود ۱۰ نفر هم به صورت مجازی در نشست‌های کنگره حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ نشست تخصصی نیز با حضور فرهیختگان در دو روز برپایی کنگره مزبور برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اظهار کرد: در پیش نشست‌های خارج از ایران ۳۰ کشور مشارکت کردند و پنج پیش نشست در کشورهای آمریکای لاتین، پاکستان، عراق ، ترکیه و در اروپا با محوریت انگلیس برگزار شده است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه کنگره، پیام تصویری رهبر معظم انقلاب پخش خواهد شد، سخنرانی رییس جمهور و تولیت آستان قدس رضوی و همچنین قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید از دیگر برنامه‌های این کنگره دو روزه است.

حجت الاسلام عاملی گفت: از این پس کنگره جهانی حضرت رضا (ع) هر دو سال یک بار برگزار خواهد شد.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نخستین کنگره جهانی سال ۱۳۶۲ برگزار و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد. این کنگره پس از توقفی ۳۰ ساله و با تأکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما