شناسهٔ خبر: 66623276 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

رکورد سرعت پهپاد در جهان شکسته شد

صاحب‌خبر -

رکورد بیشترین سرعت پهپاد توسط یک تولیدکننده محتوا در حالی شکسته شد که رسیدن به این سرعت توسط خودروهای سوپر اسپرت امروزی نیز امکان‌پذیر نیست!

یک عکاس و تولیدکننده محتوا به تازگی موفق شده رکورد سرعت پهپاد در جهان را به نام خود ثبت کند. پهپاد «Peregrine 2» که توسط خود او ساخته شده می‌تواند با سرعت ۴۸۰.۲ کیلومتر در ساعت پرواز کند و از این حیث، رکورد جدیدی در کتاب گینس ثبت کرده است.

گینس به طور رسمی رکورد سرعت پهپادی که توسط لوک ماکسیمو بل و پدرش به طور دستی و بدون تجهیزات کارخانه‌ای به تولید رسیده را تایید کرد. این پهپاد سریع‌ترین کوادکاپتر با منبع تغذیه باتری بوده که توسط ریموت کنترلر هدایت می‌شود.

جالب است بدانید این پهپاد اولین دست‌ساخته لوک نبوده و پیش از این، دوربین GoPro خود را نیز تبدیل به یک توپ تنیس کرده بود. اما در رابطه با پهپاد جدیدش می‌گوید یکی از خسته‌کننده‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌هایی بوده که تا به حال انجام داده است. در نهایت این پروژه پس از ماه‌ها کار روی نمونه‌های اولیه و آتش گرفتن آن‌ها، به رکورد تاریخی سریع‌ترین پهپاد دنیا دست یافت.

آزمون و خطاهای بسیار برای دستیابی به بیشترین سرعت پهپاد!

از همان ابتدای شروع پروژه، باتری‌های پهپاد Peregrine 2 با جرقه‌های کوچکی شروع به آتش‌سوزی می‌کردند. جریان برق برای به حرکت در آوردن پهپاد به قدری زیاد بود که دمای آن را به ۱۳۰ درجه سلسیوس می‌رساند و در نتیجه باتری‌ها آتش می‌گرفتند. البته سیم‌کشی موتور هم به دلیل گرمای زیاد ذوب می‌شد، به همین دلیل لوک و پدرش سیم‌ها را با نمونه‌های ضخیم‌تر جایگزین کردند تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کنند.

رکورد سرعت پهپاد رکورد سرعت پهپاد

برای آنکه بتوانید یک پهپاد با حداکثر سرعت بسازید، باید طراحی آن به لحاظ آیرودینامیکی در ایده‌آل‌ترین حالت خود باشد. به همین جهت لوک و پدرش طرح‌های مختلفی برای پهپاد در نظر گرفتند و با بیرون نگه داشتن آن از پنجره خودرو، کنترل جریان هوا را زیر نظر داشتند.

پس از پرینت سه بعدی مدل نهایی و اتصال تمامی قطعات، لوک پهپاد را برای پرواز اولیه آماده کرد؛ اما این پرواز در همان لحظات اولیه به دلیل آتش‌سوزی به سقوط منجر شد. همینجا لوک قصد داشت کل پروژه را تعطیل کند اما در نهایت تصمیم گرفت تمام قطعات را از نو بسازد و دوباره امتحان کند، که البته باز هم پایانی به جز شکست برایش به همراه نداشت.

دومین شکست باعث شد لوک و پدرش به فکر بازطراحی جامع بدنه پهپاد بیفتند. بدین ترتیب هفته‌ها برای طراحی یک مدل جدید وقت گذاشتند، آن را به صورت سه بعدی پرینت و سایر قطعات را متصل کردند.

رکورد سرعت پهپاد رکورد سرعت پهپاد

پس از ماه‌ها تولید نمونه اولیه و تداوم خطاها، لوک با یکی از نمونه‌های اولیه به باشگاه گلایدینگ رفت تا آن را تست کند. پرواز با سرعت بالایی انجام شد اما هنوز تا زدن رکورد سرعت پهپاد در جهان فاصله داشت. برای رسیدن به رکورد باید بهبودهای دیگری روی پهپاد اعمال می‌شد؛ از به کار گیری موتور قوی‌تر گرفته تا سایر ترفندها برای افزایش هرچه بیشتر سرعت پرواز.

بالاخره نوبت به رسیدن به رکورد سرعت پرواز در پهپاد رسید و با حضور چند شاهد غیر وابسته و دو پرواز با ارتفاع ۱۰۰ متری، پروازهایی با جهت‌های مختلف (برای غلبه بر نیروی باد) انجام شد. لوک درباره پهپادش می‌گوید:

سه ماه کار سخت مملو از شکست‌های متوالی و مهندسی‌های گوناگون در نهایت به چند ثانیه پرواز با سرعت بسیار بالا تبدیل شد.

رکورد بیشترین سرعت پهپاد در دنیا

لوک بل و پدرش ماه‌ها در انتظار برای پذیرش رکوردشان توسط گینس بودند و حالا این دو نفر توانستند رکورد بالاترین سرعت در دنیای پهپادها را با سرعت ۴۸۰.۲۳ کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کنند.

لوک در کانال یوتوب خود می‌گوید دستیابی به این رکورد آن هم پس از مدت‌ها کار سخت بسیار هیجان‌انگیز است. این رکورد برای من و پدرم ارزش زیادی دارد.

رکورد سرعت پهپاد رکورد سرعت پهپاد

او ادامه می‌دهد:

پهپاد Peregrine 2 به سرعتی بسیار نزدیک به ۳۰۰ مایل بر ساعت رسید، اما حدس می‌زنم سرعت ۳۰۰ مایل هدفی برای رکورد بعدی باشد؛ چه برای من و چه برای افراد دیگر.

بالاترین سرعت برای پهپاد دارای دوربین

لوک و پدرش به طور اتفاقی رکورد سرعت برای پهپاد دارای دوربین در جهان را هم به دست آوردند. لوک می‌گوید وقتی پهپاد در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، دوربین به راحتی قابل کنترل بوده و هیچ پهپاد دوربین‌داری در دنیا نمی‌تواند با چنین سرعتی پرواز کند. با کمی پیشرفت و بهبود ثبات، تصاویری که پهپاد با دوربینش ثبت می‌کند بسیار با کیفیت و گسترده خواهند بود. در زیر می‌توانید ویدیوی لوک را حین ثبت رکورد و توضیحات او را مشاهده کنید.

بدین ترتیب رکورد سریع‌ترین پهپاد مجهز به دوربین که در مسابقات فرمول ۱ متعلق به Max Verstappen بوده و همچنین رکورد سرعت پهپاد در دنیا که با سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت به نام Ryan Lademann بود هر دو همزمان شکسته شدند. البته باید بدانید پهپادهای نظامی می‌توانند به سرعت‌هایی بسیار بیشتر از این میزان برسند، اما رکورد لوک مرتبط با پهپادهای تجاری بوده و در نوع خود بی‌نظیر است.

در گجت نیوز بخوانید:
این پهپاد ترسناک در دقیقه ۶۰۰۰ گلوله شلیک می‌کند نخستین پهپاد بمب افکن بومی هند، شبیه فیلم‌های هندی است + عکس پهپاد انتحاری و پیشرفته جدید آمریکا سرانجام معرفی شد پهپاد زیر آب Manta Ray؛ کوسه غول پیکر در اقیانوس‌ها

برچسب‌ها:

نظر شما