شناسهٔ خبر: 66623010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آئین بررسی محتوای کتاب «تا قاف کرامت» نوشته آیت الله سید حسن عاملی

با همت معاونت فرهنگیِ دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل محفلی برای معرفی کتاب «تا قاف کرامت» نوشته آیت الله سید حسن عاملی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آئین بررسی محتوای کتاب «تا قاف کرامت» نوشته آیت الله سید حسن عاملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ در این گردهمایی آیت الله عاملی محقق و نویسنده کتاب «تا قاف کرامت» گفت: این کتاب شامل تجارب، مطالعات و پاره‌ای تحقیقات بنده به جایگاه زن از منظر آموزه‌های دینی است که می‌تواند دست مایه تحقیقات وسیع‌تری در این حوزه شود.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل گفت: در این کتاب فجایعی که از تعریف زنِ شخیص بر پایه زیباییِ ظاهری می‌تواند در جهان داشته باشد به تفصیل مطرح شده و با این دیدگاه بیان شده که اولین کسی که آسیب می‌بیند خود زن و جایگاه و کرامت انسانی اوست.
وی افزود: متأسفانه نگاه غرب به زن نگاهی کاملا مبتذل است و اصلی‌ترین جایگاه زن که تزریق مهر و عاطفه در جامعه به ویژه نسل جدید است مورد بی توجهی قرار گرفته است.
آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: درمقابل تفکر شکست خورده غرب به زن، نگاه اسلام به زن کاملا بر پایه عقلانیت و کرامت است و قوانین اسلام به هیچ کس اجازه نمی‌دهد بدون تعهد، فقط نگاه بهره بردارانه به زن داشته باشد و در واقع تمام جنبه‌های زندگی و آینده زن در قوانین اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به دلیل نگاه عقلانی اسلام به زن در بسیاری از کشور‌ها متفکرانِ آزاد اندیش به سمت آموزه‌های اسلامی در قِبال زنان گرایش پیدا کرده اند که این مسئله گاهی با واکنش حکومت‌ها هم روبه رو شده، اما مشکلات فراوان زنان در دنیا که نتیجه نگاه ابزاری غرب به زن است باعث شده تا هر روز شاهد پر رنگ شدن نگاه اسلام به زن در جهان باشیم.
کتاب «تا قاف کرامت» شامل ۲۰۰ صفحه نوشته دکتر سید حسن عاملی است که در سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات خط هشت به چاپ رسید.

نظر شما