شناسهٔ خبر: 66622956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

انتخاب تکراری پوتین؛ چرا میشوستین بار دیگر نخست وزیر روسیه می‌شود؟

ولادیمیر پوتین پس از ادای سوگند برای پنجمین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه، یک تکنوکرات وفادار را به عنوان رئیس دولت خود انتخاب کرد که نشان دهنده ترجیح او به ثبات بر انجام اصلاحات اساسی در ساختار حکومت این کشور است. انتخاب مجدد میخائیل میشوستین ۵۸ ساله از سوی پوتین به عنوان نخست وزیر، بخشی از یک تغییر برنامه ریزی شده دولت در پی مراسم تحلیف او در اوایل هفته جاری برای سومین دوره متوالی است. البته نمایندگان پارلمان روسیه باید این انتخاب پوتین را تایید کنند اما انتظار می‌رود مخالفت جدی از سوی نمایندگانی که پیشتر از فیلترهای لازم برای حضور در این نهاد قانونگذاری روسیه عبور کرده‌اند مشاهده نشود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: ولادیمیر پوتین پس از ادای سوگند برای پنجمین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه، یک تکنوکرات وفادار را به عنوان رئیس دولت خود انتخاب کرد که نشان دهنده ترجیح او به ثبات بر انجام اصلاحات اساسی در ساختار حکومت این کشور است.
 
انتخاب مجدد میخائیل میشوستین ۵۸ ساله از سوی پوتین به عنوان نخست وزیر، بخشی از یک تغییر برنامه ریزی شده دولت در پی مراسم تحلیف او در اوایل هفته جاری برای سومین دوره متوالی است. البته نمایندگان پارلمان روسیه باید این انتخاب پوتین را تایید کنند اما انتظار می‌رود مخالفت جدی از سوی نمایندگانی که پیشتر از فیلترهای لازم برای حضور در این نهاد قانونگذاری روسیه عبور کرده‌اند مشاهده نشود. 
 
میشوستین پیشتر و در ۲۰۲۰ به عنوان نخست‌وزیر روسیه منصوب شده بود و پس از تایید پارلمان این کشور برای یک دوره دیگر به کار خود ادامه خواهد داد. 
 
انتخاب پوتین توسط ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما یا مجلس سفلی پارلمان روسیه اعلام شد. پوتین ابراز امیدواری کرده که نمایندگان پارلمان دستاوردهای میشوستین را به درستی ارزیابی کنند و به او رای مثبت دهند. 
 
معرفی این سیاستمدار وفادار به پوتین پیشتر در سال ۲۰۲۰ شگفتی بسیاری را به همراه داشت چرا که او چندان شخصیت شناخته شده‌ای در سپهر سیاسی روسیه به شمار نمی‌رفت. میشوستین برخلاف مدودف چندان چهره‌ای رسانه‌ای نبوده و ترجیح داده عموما در سکوت کار خود را پیش ببرد؛ هرچند باید خاطرنشان کرد که نخست وزیری در روسیه سمتی نسبتا تشریفاتی است و همه امور را شخص رئيس جمهور یعنی ولادمیر پوتین اجرا می‌کند. 
 
تحلیلگران معتقدند معرفی این چهره نشان می‌دهد که پوتین برنامه‌ای برای انجام اصلاحات در کشور ندارد و با وجود مشکلاتی که بعد از جنگ با اوکراین پدید آمده و میزان نارضایتی‌ها از کرملین به اوج رسیده او همچنان قصد دارد رویه پیشین خود را پی بگیرد و برنامه‌ای برای تغییر در دسترس نیست. در صورتی که اتفاقی برای پوتین ۷۱ ساله بیفتد این میشوستین خواهد بود که به عنوان رئيس جمهور موقت کار را در دست خواهد گرفت. 
 
در نظرسنجی که در ماه آوریل از سوی یک موسسه روسی به نام لوادا صورت گرفته بود میشوستین پس از پوتین به عنوان مورد اعتمادترین شخصیت سیاسی این کشور معرفی شده بود. در آن نظرسنجی ۱۹ درصد از پاسخ‌دهندگان میشوستین را قابل اعتماد دانسته بودند و این میزان دو برابر بیشتر از سرگی شویگو وزیر دفاع کابینه پوتین و چهار برابر بیشتر از سرگئی سابیانین شهردار مسکو بوده است که از هر دو به عنوان جانشینان احتمالی پوتین یاد می‌شود.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما