شناسهٔ خبر: 66622879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه

نرخ بیکاری در کرمانشاه با پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان نباید بالا باشد

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به پتانسیل های اقتصادی کرمانشاه در حوزه های مختلف اعم از پالایشگاه نفت، پتروشیمی ها، معادن، گردشگری، کشاورزی و توان علمی گفت: پس چرا کرمانشاه با این همه توان باید رتبه اول نرخ بیکاری کشور را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد نبی احمدی روز یکشنبه در رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه که در سرسرای دانشگاه رازی با حضور " محمد طیب صحرایی" استاندار و مسوولان اقتصادی استان برگزار شد، خواستار نسخه و طرح نو و جدیدی برای توسعه و رشد اقتصادی ویژه استان کرمانشاه با استفاده از توان علمی دانشگاهیان شد.

وی گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه سال گذشته رتبه سوم کشور در مهارت آموزی دانشجویان داشت و امسال نیز با اجرای طرح بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای صنعتی احتمالا رتبه اول کشور را کسب خواهیم کرد.

احمدی توضیح داد: در طرح بورسیه شغلی دانشجویان؛ دانشجویان متقاضی ۴۰ واحد مرتبط درسی خود را در واحدهای صنعتی در محیط کار و به صورت عملی پاس می کنند و حقوق نیز دریافت می کنند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه خواستار اجرای بند ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید مبنی بر حمایت مالی از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در استان شد.

نرخ بیکاری بین دانش آموختگان استان کرمانشاه ۲۳ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این رویداد با اشاره اهمیت تعاونی برای اشتغال زایی افراد جویای کار؛ هدف از برگزاری رویداد مردمی اشتغال را ارتباط سریع بین کارجویان، کارفرمایان و حلقه واسط آنها انجمن و مراکز کار یابی عنوان کرد.

مختار احمدی در ادامه تعداد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی استان کرمانشاه را ۱۳۳ هزار و ۱۶۷ نفر و بیکار را ۴۰ هزار نفر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان استان ۲۳ درصد است گفت: ۷۰ درصد این بیکاران مقطع کارشناسی، ۱۵ درصد کارشناسی ارشد به بالاتر و ۱۴ درصد در مقطع کاردانی هستند.

دست دانشجویان برای ایجاد اشتغال خالی است

گفتنی است برخی دانشجویان حاضر در این رویداد با بالا بردن دست خود؛ از مسئولان خواستار ارایه طرح و برنامه های واقعی و عملی اشتغال؛ در راستای حمایت از دانشجویان که دستانش از سرمایه برای انجام کار خالی است؛ شدند.

دانشجویان در ادامه با انتقاد از آموزش های تئوری دانشگاهی که عمر آنها را با کسب نمره تلف می کند، اظهار داشتند؛ اگر میدان کار عملی پیدا کنند؛ آنها نیز پشتکار خود را نشان می دهند.

همچنین کارفرمایان حاضر در این رویداد با انتقاد از آموزش های درسی که هیچ چیز عملی را نشان دانشجویان نمی دهد از دانشجویان و افراد جویای کار خواستند خودشان به فکر کار برای خودشان باشند.

کارفرمایان اظهار کردند: کار هست اگر افراد واقعا تن به کار دهند و آن را عار ندانند و منیت خود را کنار بگذارند به دانشجویان پیشنهاد کردند: کار کردن را از همین زمان دانشجویی شروع کنند تا بعد از فارغ التحصیل شدن افراد کار بلدی شده باشند.

در پایان این مراسم از ۲ انجمن و مرکز مشاوره و کاریابی در استان تقدیر شد.

از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری و ۲۱ هزار کارفرما در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

نظر شما