شناسهٔ خبر: 66622858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

ادامه روند هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک با طرح «نوماند» در منطقه ۲۰

طرح «نوماند» و هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای خشک در بستر سوپر اپلیکیشن شهرزاد در منطقه ۲٠ در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲٠؛ ابراهیم کوه نژاد معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: آموزش طرح «نوماند» به منظور ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا، آشنایی شهروندان با انواع پسماند و ارتقاء کمی و کیفی وضعیت تفکیک پسماند در مبدا، از هفته آخر دی ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فعالیت بی وقفه آموزشگران اداره مدیریت پسماند، بیش از ۱۲ هزار و ۸۹۰ نفر از شهروندان در مراکز مسکونی، تجاری، مدارس، سرای محلات، ادارات، سازمان آتش‌نشانی، میادین میوه و تره بار و... با نرم افزار کاربردی نوماند آشنا شده اند.

کوه نژاد با بیان اینکه در همین راستا ۳ هزار و ۱۲۸ سفارش جمع آوری پسماند خشک ثبت شده است، افزود: در همین راستا شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش «نوماند» در روزهای هفته درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق نظر خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از طریق نوماند می توانند با کمترین اتلاف وقت علاوه بر شارژ کیف پول شهروندی، گامی موثر در حفظ محیط‌ زیست بردارند، اضافه کرد:شهروندان با استفاده از موجودی کیف پول‌شان که به‌ازای تحویل پسماند خشک شارژ می‌شود، می‌توانند علاوه بر شارژ کارت بلیط مترو، از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بصورت رایگان خرید نمایند.

کوه نژاد اظهار داشت: خرید مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، خرید از فروشگاه‌های منتخب شهروند و همچنین پرداخت کرایه تاکسی از دیگر خدماتی است که شهروندان می‌توانند با تحویل زباله‌های خشک خود و افزایش موجودی کیف پول‌شان از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که مسئولانه اقدام به تفکیک پسماند می کنند و برای تحویل آنها دچار مشکل هستند، می‌توانند با نصب این نرم افزار کاربردی در تمامی نقاط شهر پسماند خشک خود را به‌ راحتی تحویل داده و از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما