شناسهٔ خبر: 66622818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مدرسه ملی زیست­ فناوری به ایستگاه چهارم رسید

صاحب‌خبر -
مدرسه ملی زیست ­فناوری به همت ستاد توسعه زیست فناوری با بیش از چهار هزار و 500 نفر شرکت کننده در حال برگزاری است.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدرسه ملی زیست ­فناوری از تابستان 1401، با هدف افزایش مهارت­ آموزی و آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان رشته­ های تحصیلی مرتبط به زیست­ فناوری با فناوری­ های به روز و دانش کاربردی در صنایع و کسب و کارها، آغاز به کار کرده است؛ تا به امروز سه دوره از مدرسه توسط باشگاه دانشجویی ستاد توسعه زیست ­فناوری، برگزار شده و بیش از 27هزار مخاطب علاقمند به رشته ­های زیست ­فناوری، علوم زیستی و علوم پایه و مهندسی­ در سراسر کشور داشته است.

همچنین مدرسه ملی زیست­ فناوری، بستر مناسبی را برای فعالیت انجمن ­های علمی دانشجویی فراهم کرده و تا امسال بیش از 110 نهاد ترویجی زیست ­فناوری و انجمن علمی دانشجویی­ در برگزاری مدرسه، با ستاد توسعه زیست­ فناوری همکاری داشته ­اند.

اردیبهشت ماه سال 1403، مدرسه ملی زیست ­فناوری به ایستگاه چهارم خود رسید. وبینارهای این دوره از 8 اردیبهشت­ ماه آغاز شده و تا 9 خردادماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از مدرسه 30 وبینار طی پنج هفته برگزار می‌­شود و سه­ شنبه­ های آن با عنوان «سه­شنبه­ های طلایی» شامل دو وبیناراست.

همچنین زمان برگزاری وبینارها از ساعت 16 تا 18 هر روز است.

گفتنی است چهارمین دوره مدرسه در حالی برگزار می شود که بیش از 100 انجمن علمی دانشجویی همکار در اطلاع رسانی و برگزاری وبینارهای آن شرکت دارند به عبارت دیگر، بیش از 80 دانشگاه دولتی، غیردولتی و آزاد در این دوره از مدرسه، باشگاه دانشجویی ستاد توسعه زیست فناوری را همراهی می­ کنند.

در حال حاضر، وبینارهای چهارمین دوره مدرسه ملی زیست‌فناوری، بیش از چهار و هزار و 500 ثبت­ نامی داشته­ که مخاطبان این دوره، مانند دوره ­های پیشین، تمامی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاهی علاقمند به حوزه زیست­ فناوری هستند.

محورهای چهارمین دوره مدرسه ملی زیست­ فناوری شامل بیوتکنولوژی صنعت و محیط زیست، بیوتکنولوژی پزشکی ودارویی، بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی غذایی، بیوتکنولوژی حیوانی، بیوتکنولوژی گیاهی و بیوتکنولوژی دریا است.

دانشجویان و فارغ­ التحصیلان علوم پزشکی و درمان، داروسازی، علوم کشاورزی، دامداری، علوم مهندسی، انرژی، هوش مصنوعی و علوم تغذیه می­ توانند با شرکت در این وبینارها با کاربرد و فناوری­ های به­ روز علوم و صنایع مختلف آشنا شوند.

علاقمندان به شرکت در چهارمین دوره مدرسه، می‌توانند از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت نام کنند:

 https://rooydadestan.ir/product-category/biotechnology-school

#۱۵

نظر شما