شناسهٔ خبر: 66622719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

تعیین تکلیف تعطیلی شنبه‌ها طی ۴۸ ساعت آینده در جلسه علنی مجلس

اسماعیلی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه دولت در خصوص روز‌های تعطیل پایان هفته رای نیاورد و سه‌شنبه مجدد در صحن بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیگیری دو بحث مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و در تشریح آن گفت: یکی بحث اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنی بر تعیین دو روز تعطیلات در هفته است که امروز در صحن علنی مجلس هم بررسی شد و خوشبختانه لایحه دولت و اصلاح کل رای نیاورد و به بحث ارائه پیشنهادات جزئی نمایندگان رسیدیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه دستور کار اول صحن علنی در روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) هم همین موضوع است و صحن هم هماهنگ با نظر کمیسیون اجتماعی همکاری می‌کند، امیدواریم که روز سه‌شنبه بتوانیم این موضوع را جمع‌بندی کنیم و رای مثبت تعطیلی شنبه را از مجلس بگیریم که برای فعالان اقتصادی کشور و مردم خبر خوش‌حال‌کننده‌ای است.

اسماعیلی اضافه کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعضای اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون داشتم، نظرم بر این بود که اگر این اتفاق نیفتد و پنجشنبه به جای شنبه تعطیل شود و ما مانند گذشته چهار روز با کل دنیا قطع ارتباط داشته باشیم، ماهانه حدود ۸۰ میلیارد دلار آسیب می‌بینیم.

وی افزود: با وضعیتی که کشور ما در شرایط تحریم است و از طرفی مقام معظم رهبری بحث جهش تولید را به عنوان شعار سال مطرح کرده‌اند، این ۸۰ میلیارد دلار رقم کمی نیست. ضمن اینکه تمامی کشور‌های همسایه ما از سال ۲۰۰۸ این کار را شروع و تعطیلات هفته را تغییر داده‌اند. حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ترکیه، عراق و اخیرا افغانستان هم این تغییر را انجام داده‌اند؛ بنابراین پشت استدلال تعطیلی شنبه یک بحث علمی و تخصصی است و بالاخره ما هم باید یک جایی به متخصصین اعتماد کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: در همین بحث تعطیلی روز شنبه، ۴۵ هزار نفر از فعالان اقتصادی امضا جمع کرده و به بنده نامه نوشته‌اند که الان دست بنده است. خود این موضوع یک نوع مشارکت مردم است و باید به نحوی کمک حال اینها باشیم؛ بنابراین امیدوارم در صحن علنی روز سه‌شنبه مجلس این موضوع تصمیم‌گیری و نهایی شود.

اسماعیلی با اشاره به کاهش ساعات کاری به عنوان یکی دیگر از موضوعات بحث اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری، عنوان کرد: در بحث کاهش ساعات کاری در هفته هم ما ۴۰ ساعت را در جهت خانواده‌محوری و افزایش اوقات فراغت پیشنهاد دادیم که با مخالفت چندانی مواجه نشد.

اسماعیلی تعیین تکلیف بحث ساماندهی کارکنان دولت را موضوع مهم دیگری خواند که امروز در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری خواهد شد و افزود: اصرار ما بر تصویب مصوبه کمیسیون در لایحه ساماندهی کارکنان دولت است. از آنجا که شورای نگهبان آن را تأیید کرده است، تمام سعی ما بر این است که در جلسه امروز کمیسیون مطرح و رای‌گیری شود تا در صحن علنی سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته مجلس مطرح و مصوب و برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلح نظام ارسال شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما