شناسهٔ خبر: 66622706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مجلس دست‌بردار نیست، طرح صیانت دوباره در دستور کار قرار گرفت

صاحب‌خبر -

با توجه به اعلام دستور کار صحن علنی مجلس برای هفته جاری، مشخص شده که طرح صیانت مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

در شرایطی که مدتی خبر از طرح صیانت نبود، حال و در جدیدترین اخبار داخلی، با اعلام دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری مشخص شده که این طرح با نام کامل طرح صیانت از فضای مجازی، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. در ویدیوی زیر، توضیحاتی درباره بازگشت طرح صیانت داده‌ایم که تماشای آن خالی از لطف نیست.

طرح صیانت مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفت

طرح صیانت از فضای مجازی که بعدها نام آن به «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» تغییر کرد، بار دیگر در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

طرفداران این طرح که آن را با نام‌هایی مانند طرح حمایت از حقوق کاربران یا طرح تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی معرفی می‌کنند، در مدت اخیر انتقادات زیادی را به ریاست مجلس یازدهم به‌دلیل عدم تصویب طرح در این دوره از مجلس وارد کرده بودند.

مجلس مجلس

انتقاداتی که به‌نظر می‌رسد حالا نتیجه داده و قالیباف در برابر فشار اعضای جبهبه پایداری و دیگر حامیان سوپرانقلابی طرح کوتاه آمده است تا در آخرین روزهای مجلس یازدهم، بار دیگر این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

گفتنی است، جلال رشیدی کوچی چندی پیش با اشاره به خروج این طرح از دستور کار مجلس، شایعات تلاش برخی جریانات خاص برای بررسی مجدد آن را تایید کرده و گفته بود امیدوار است چنین اتفاقی رخ ندهد؛ چرا که به باور آقای رشیدی کوچی، معامله بر سر منافع مردم با یک جریان خاص، قطعا به ضرر اشخاص خواهد بود.

رشیدی کوچی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بررسی مجدد طرح صیانت توسط مجلس، آرامش روانی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ گفت امنیت مردم مدت‌هاست که تحت‌الشعاع قرار گرفته و تکرار مسیرهای غلط گذشته نتایجی غلط در پی دارد، اما این بار تا حدی شدیدتر و پرهزینه‌تر.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا معامله مورد اشاره ایشان، همان کسب ریاست کرسی مجلس دوازدهم برای آقای قالیباف است یا خیر؟ اظهار کرد «بله احتمال دارد همین باشد.»

با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد انتقادات متعدد طرفداران طرح در گوشه‌وکنار، کار خود را کرده و رئیس مجلس یازدهم حاضر شده تا در آخرین روزهای برقراری این دوره از مجلس و شاید به انگیزه قطعی شدن ریاستش در دور آینده، طرح صیانت را بار دیگر به صحن علنی بیاورد.

حتما بخوانید:
نماینده مخالف فیلترینگ، خودش به فیلتر پلتفرم های خارجی رای داده وزیر ارتباطات از افزایش حیرت انگیز سرعت اینترنت و برندهای جدید تولید کننده گوشی ایرانی می‌گوید با فیلتر شدید فضای مجازی، مردم ایران خلافکار شده‌اند راهنمای فعالسازی تماس تصویری بدون اینترنت موبایل در ایران

نظر شما