شناسهٔ خبر: 66622272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افشای ارتباط خلبان آمریکایی با هکر چینی

یک خلبان سابق نیروی دریایی آمریکا که در استرالیا دستگیر شده، با یک هکر چینی همکاری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وکیل یک خلبان سابق نیروی دریایی آمریکا که به اتهام آموزش خلبانان ارتش چین در استرالیا دستگیر شده، اعلام کرد که وی ناخواسته و نادانسته با یک هکر چینی همکاری کرده است.

براساس این گزارش، دانیل دوگان 55 ساله، شهروند استرالیا به اتهام آموزش خلبانان ارتش چین برای فرودآمدن بر روی ناوهای هواپیمابر، در استرالیا دستگیر شده و در حال حاضر در خطر استرداد از این کشور به آمریکا قرار دارد.

وکیل وی در دادخواستی اظهار کرد بیم آن می رود که درخواست نهادهای اطلاعاتی غربی برای دریافت اطلاعات حساس درباره این پرونده، ممکن است خانواده دوگان را در معرض خطر قرار دهد.

دوگان هرگونه اتهام درباره اینکه او قوانین کنترل تسلیحاتی آمریکا را نقض کرده، رد کرده است اما در دادخواست وکیل، ارتباط دوگان با یک هکر دفاعی مجرم چینی به نام «سو بین» مشخص شده است.

دوگان پس از 6 سال کار کردن در پکن، به هنگام بازگشت به استرالیا در سال 2022 دستگیر و در حال حاضر در یک زندان فوق امنیتی در استرالیا نگه داری می شود.

وکیل دوگان در این دادخواست خطاب به دادستان کل استرالیا اظهار داشت مقامات آمریکا در لوازم الکترونیکی توقیف شده از «سو بین»، مکاتباتی با دوگان دیده اند . دادستان کل باید درباره استرداد دوگان به آمریکا تصمیم گیری کند.

قرار است جلسه استماع این پرونده، ماه جاری برگزار شود در حالی که دو سال از دستگیری او در یکی از مناطق حومه ای استرالیا می گذرد. زمانی که انگلیس، به خلبانان نظامی سابق خود هشدار داد که برای دولت چین کار نکنند.

براساس این گزارش، سو بین در سال 2014 در کانادا دستگیر شد و در سال 2016 به جرم سرقت طرح های هواپیماهای نظامی آمریکا با هک کردن پیمان کاران دفاعی مهم این کشور، گناهکار شناخته شد. نام وی در لیست هفت نفره توطئه کنندگان با دوگان قرار دارد که درخواست استرداد آنها داده شده است.

براساس این گزارش، وکیل دوگان تصریح کرد دوگان، سو بین را به عنوان کارگزار استخدامی برای یک شرکت هوانوردی دولتی چین به نام AVIC می شناخته و پرونده هک  هیچ ارتباطی با موکل او ندارد. علاوه بر این، سو بین ممکن است ارتباط نادرستی با نهادهای چینی داشته باشد که موکل من از این موضوع نیز اطلاع نداشته است.

این در حالی است که شرکت هوانوردی AVIC به عنوان یک شرکت مرتبط با ارتش چین، از سال گذشته در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است.

وکلای دوگان ضمن مخالفت با درخواست استرداد وی اظهار کردند هیچ شواهدی وجود ندارد که خلبانان چینی آموزش دیده توسط او، خلبانان نظامی بوده اند و وی پیش از جرایمی که به آن متهم شده، در ژانویه 2012، شهروند استرالیا بوده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما