شناسهٔ خبر: 66621789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رفتار متفاوت پاریس با اسطوره‌هایش

بدون هیچ خداحافظی: امباپه مثل مسی و نیمار

پی اس جی قصد ندارد به اسطوره و بهترین گلزن تاریخ خود کیلیان امباپه ادای احترام کند. چنین رفتاری را قبلا نیز از این باشگاه دیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که کیلیان امباپه یکشنبه این هفته مقابل تولوز با پارک دو پرنس خداحافظی خواهد کرد، پاری سن ژرمن هنوز برای ادای احترام به فوق ستاره خود برنامه خاصی را اعلام نکرده است. 

قبل از او ستاره‌های دیگر باشگاه پایان‌های بسیار متنوعی را تجربه کردند.

1925536

2023: جدایی وراتی

در حالی که وراتی هر کاری کرد در پی اس جی بماند، پاری سن ژرمن در 15 سپتامبر 2023، دو روز پس از اعلام انتقال او به العربی قطر، به ستاره ایتالیایی ادای احترام کرد. قبل از بازی مقابل نیس، همه بازیکنان و کادرفنی و همچنین تدارکات با پوشیدن تی شرت "متشکرم مارکو" برای او گارد افتخار درست کردند. هواداران برای او بنر زدند و پیام‌های هم‌تیمی‌های سابق وراتی نیز در ورزشگاه پخش شد. او کنار جام‌هایی که در پی اس جی کسب کرد نیز عکسی به یادگار گرفت.

2023: مسی در ورزشگاه هو شد

3 ژوئن 2023، آخرین مسابقه لیگ و آخرین بازی لیونل مسی با پیراهن پاریسی، عصری برای جشن‌های بزرگ در پارک دو پرنس نبود. یک هفته قبل، سقوط سرخیو ریکو از روی اسب و وضعیت بد او در بیمارستان فضای باشگاه را منفی کرده بود. پاریس به کلرمون باخت و سپس قهرمانی یازدهم خود را جشن گرفت. قبل از بازی جدایی مسی تایید شده بود و او در زمین از سوی هواداران هو شد.

2021045

2023: نیمار، وداع در کمپ تمرینی

نیمار که در 19 فوریه 2023 مقابل لیل مصدوم شد، آخرین بازی رسمی خود را با پی اس جی در آن روز در پارک انجام داد. اما در 3 ژوئن، وقتی جدایی مسی قطعی شده بود، پایان کار نیمار هنوز مبهم بود. پایانی که در 15 آگوست اعلام شد. ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، در بیانیه‌ای مطبوعاتی از او قدردانی کرد: «خداحافظی با اسطوره باشگاه لزوماً دشوار است.»

آنقدر سخت که نیمار مجبور شد دو روز بعد، در آخرین بازدید از کمپ باشگاه، با تیم وداع کند. نیمار چند بازیکن از جمله کیلیان امباپه را در آغوش گرفت، قبل از اینکه از گارد افتخار عبور کند. او سپس عکسی به یادگار با تیم گرفت.

1533268

2020: کاوانی از خداحافظی محروم شد

ادینسون کاوانی پس از هفت سال بازی و 200 گل از پاری سن ژرمن بدون خداحافظی جدا شد. او فکر می‌کرد در 19 اکتبر 2020 به همراه منچستریونایتد، تیمی که به آن پیوسته بود، به پارک دو پرنس باز خواهد گشت و فرصت خداحافظی را پیدا خواهد کرد اما از سوی اوله گنار سولسشر، مربی وقت یونایتد، در فهرست بازی با پی اس جی در دور گروهی لیگ قهرمانان قرار نگرفت.

این بازیکن اروگوئه‌ای، بهترین گلزن تاریخ باشگاه در آن زمان، آخرین بازی خود را در 11 مارس (دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان) مقابل دورتموند انجام داد. فصل به‌خاطر پاندمی کرونا تعلیق شد و او حاضر به تمدید موقت دو ماهه برای همراهی تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نشد. رقابتی که به‌صورت مجتمع، تابستان و در پرتغال برگزار شد.

2021046

2016: جدایی باشکوه ابراهیموویچ

زلاتان همیشه می‌گفت، او بزرگتر از پاری سن ژرمن است. خداحافظی ایبرا مقابل نانت در 14 می 2016، باشکوه برگزار شد. پس از گارد افتخار، در دقیقه دهم (با توجه به شماره پیراهنش)، داور مسابقه را برای تشویق زلاتان قطع کرد.

سپس ستاره سوئدی دو پسرش را به داخل زمین می‌آورد. در دیداری که زلاتان گل زد و رکورد 38 گل در یک فصل را برای پاریس به ثبت رساند. مراسم آتش بازی نیز در ورزشگاه برگزار شد.

نظر شما