شناسهٔ خبر: 66621788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

همه فولادی‌ها جواد نکونام را خوب می‌شناسند؛

ویسی: بازی با استقلال برای ما حیاتی نیست

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان کنفرانس خبری مفصلی را در سازمان لیگ پشت سر گذاشت و سوالات قابل توجهی از او پرسیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از مصاف با استقلال اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: بازی‌ها به هفته‌های پایانی رسیده و بسیار هیجانی شده. مثل دوی ماراتن شده که چند متر آخر بسیار حیاتی می‌شود. در بالای جدول وضعیت حساس است و در پایین جدول حساس‌تر، چون در بالای جدول دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند و در پایین جدول 5 تیم برای نیفتادن و متاسفانه فولاد هم یکی از این 5 تیم است.

او ادامه داد: مطمئنم فردا یک بازی بسیار شجاعانه، جوانمردانه و باهوش باید داشته باشیم که بتوانیم حداقل امتیاز را از استقلال در آزادی بگیریم و امیدوار باشیم به آینده.

ویسی با تمجید از استقلال اضافه کرد: استقلال تیم شسته رفته‌ای است و قابل احترام است. مثل یک قهرمان به این تیم نگاه می‌کنیم و تا لحظه آخر می‌جنگیم که دست پر به اهواز برگردیم.

ویدئو: 332550

از ویسی پرسیده شد که چه اتفاقی برای فولاد رخ داده که با وجود داشتن بهترین امکانات حالا برای نیفتادن می‌جنگند. او در واکنش به این سوال گفت: متاسفانه سه تیم خوزستان این شرایط را دارند. اولین سال است که سه تیم خوزستانی برای نیفتادن می‌جنگند. این را باید بعد از مسابقات بزرگان فوتبال خوزستان و مسئولان رتبه بالا کالبد شکافی کنند. من هم مثل شما متاثرم ولی الان چاره‌ای نداریم که حداقل دو سهمیه را حفظ کنیم و اگر سه سهمیه هم حفظ شد که چه بهتر.

او سپس درباره غایبان تیمش در این مسابقه هم مورد پرسش قرار گرفت و گفت: جفرسون باهیا را به دلیل دریافت کارت قرمز نداریم. بقیه بازیکنان را داریم.

خبرنگار دیگری از ویسی پرسید که 5 تیم برای نیفتادن تلاش می‌کنند که شما در هر 5 تیم سرمربیگری کرده‌اید. او سپس پرسید که مشکل اصلی این تیم‌ها چیست. ویسی پاسخ داد: البته من در نساجی نبوده‌ام. من در 4 تیمی که بوده‌ام وقتی رفتم که برای نیفتادن تلاش می‌کردند. متاسفانه روی پیشانی ما نوشته شده که برای نیفتادن بجنگ. بعضی از تیم‌ها اول فصل وقتی با مربی صحبت می‌کنند، می‌گویند ما می‌خواهیم برای نیفتادن تیم ببندیم. خب همین می‌شود. پیکان همین را به من گفت، آبادان همین را در ابتدای فصل به من گفت. صد در صد مطمئنم استقلال خوزستان هم به پورموسوی همین را گفته، اما فولاد اینطور نبود و آسیایی بسته شد. اما متاسفانه یک راهی را رفت که الان باید دست و پا بزنیم.

او سپس درباره این سوال که چرا در فولاد این اتفاق رخ داده، بیان کرد: از اول فصل در حاشیه گیر افتاد. من مطمئنم که علی منصوریان تیم را برای آسیایی شدن بست. با من صحبت می‌کرد. همه چیز هم برای این ماموریت داشت. هم بازیکنان خوبی داشت و علی منصوریان هم برای این کار به خدمت گرفت. ولی مسیر اشتباه بود. هواداران یک سری مسائل را با علی منصوریان داشتند و بازیکنان تحت تاثیر قرار گرفتند. رفت و رفت تا به تعویض مربی، مدیر و کادر فنی کشید. همه این‌ها تمرکز تیم را به‌هم ریخت. هواداران هم درخواست‌هایی داشتند که به هر ترتیب جور نشد.

ویدئو: 332548

او سپس در واکنش به این سوال که آیا سکوها را در شرایط فعلی فولاد مقصر می‌داند یا خیر هم گفت: همه چیز دست به دست هم داد. مدیریت، سکوها، بازیکنان، مربیان. تیم تمرکزش به هم خورد. حالا هفته‌های آخر دست به دست هم داده‌ایم که تیم‌های خوزستان بمانند. 

ویسی به موضوع دیگری درباره دلیل در معرض سقوط قرار داشتن 5 تیم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل دیگر نبود بانوان است. 5 تیمی که برای سقوط می‌جنگند، بانوان در استادیوم‌هایشان اجازه حضور ندارند. به هر حال خواهر من می‌آید. نامزد بازیکن می‌آید. خواهر و مادر بازیکن می‌آیند. متاسفانه 5 تیمی که بالای جدول هستند، این شرایط نبود. واقعا نابرابری بود بین بانوان خوزستانی با بانوان شمالی، تهرانی و جاهای دیگر.

خبرنگاری از ویسی پرسید که استراتژی تیم فولاد در مصاف با استقلال تهران که برای کسب پیروزی به زمین می‌آید چطور خواهد بود. او در واکنش به این سوال گفت: من قبلا این راه را رفته‌ام. با همین پیکان و نفت آبادان. نه ما برای بردن استقلال به زمین نمی‌رویم. ما برای نباختن و امتیاز گرفتن بازی می‌کنیم. تک امتیاز می‌تواند تیم ما را در جدول نگه دارد. تک امتیازها صنعت نفت را نگه داشت. تک امتیازها پیکان را نگه داشت. تک امتیازها استقلال خوزستان را نگه داشت. گول این را نمی‌خوریم که با استقلال انتحاری بازی کنیم و از آن طرف بوم بیفتیم. مطمئنا با 5 امتیاز در لیگ می‌مانیم. نهایت تلاش ما این است که اینجا 3 امتیاز بگیریم. حالا سه امتیاز که چه بهتر. ولی دوست داریم بازنده نباشیم و با تمام وجود بازی می‌کنیم. دوست داریم بازنده نباشیم و با تمام وجود بازی می‌کنیم.

ویدئو: 332546

او ادامه داد: نکونام هم از فولاد شناخت دارد و تمام فولادی‌ها از نکونام هم شناخت دارند. مطمئنا استقلال اصلا شناخت و آنالیز نمی‌خواهد، چون تمام ایران بازی‌های این تیم را می‌بینند و می‌شناسند این تیم را.

خبرنگار دیگری از ویسی درباره نقطه قوت استقلال روی ضربات ایستگاهی پرسید و او در واکنش به این سوال گفت: صد درصد در طول هفته کار کردیم. همانطور که آنها کار کرده‌اند. روی ضربات ایستگاهی کار کردیم و تمام تمرکز ما روی ضربات ایستگاهی و ارسال از کناره‌ها است و امیدواریم روز خوبی داشته باشیم.

ویسی در واکنش به این سوال که فولاد در بازی با تراکتور ساختار دفاعی خوبی روی ضربات ایستگاهی نداشته، اینطور پاسخ داد: تمام کرنرهای تیم تراکتور را ببینید که از سمت راست زده می‌شود. همه را به تیر یک می‌زنند ولی یکی به تیر دوم رفت و گل شد.
از ویسی درباره جریمه 2 میلیارد تومانی پرسیدند و او در واکنش به این سوال گفت: من از اینجا به جلسه کمیته انضباطی می‌روم. ببیینم چه می‌شود و خدا چه می‌خواهد. 

ویسی سپس درباره اینکه آیا اگر مربی دیگری بود این جریمه برایش در نظر گرفته می‌شد، بیان کرد: شما خودتان جواب را می‌دانید و من جواب نمی دهم. نمی‌خواهم دوباره جریمه شوم.

خبرنگار دیگری از ویسی پرسید که اکبر میثاقیان برای نیفتادن تیمش قول‌هایی نظیر پرت کردن خودش از برج میلاد می‌داد. او پرسید که آیا شما جملات انگیزشی این‌چنینی ندارید. ویسی با شوخی گفت: اجازه بدهید حالا برای این دو میلیارد سکته نکنم.

ویسی سپس در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید پیشنهاد عبدالله ویسی برای اینکه سهمیه فولاد در لیگ برتر حفظ شود، گفت: شما از ایتالیا آمده‌اید (باخنده).

او سپس پاسخ داد: وقتی اول فصل سرمربی برنامه می‌دهد و باشگاه یک چیز می‌خواهد به همان مسیر می‌روند. صنعت نفت گفت برای نیفتادن تیم بسته شود و الان هم برای نیفتادن می‌جنگند. استقلال خوزستان هم همینطور. اما اینکه چرا نساجی و فولاد اینجا هستند، برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهند و سرمربی باید با تمام تمرکزش برنامه‌ریزی کند.

ویدئو: 332547

او سپس در واکنش به این سوال که آیا برنامه‌ریزی در این 4 بازی برای نگه داشتن فولاد دارد یا خیر گفت: صد درصد ما 4 بازی داریم که دو بازی خانگی هستند. آنجا حیاتی است. این بازی برای ما مرگ و زندگی نیست. شاید به کما برویم ولی نمی‌میریم. مطمئنا دو بازی آینده در اهواز تماشاگران نمی‌گذارند آن بازی‌ها تیم حریف قسر در برود.

ویدئو: 332551

خبرنگار دیگری از ویسی پرسید که آیا دیدگاه مدیران فولاد و همینطور سایر باشگاه‌های خوزستانی فقط حفظ تیم در لیگ برتر است. ویسی در واکنش به این سوال گفت: فولاد اینطور نیست. فولاد در جام باشگاه‌های آسیا بوده و جام آورده. دو سه مرتبه قهرمان شده. جام حذفی قهرمان شده. با خود من به آسیا رفته. اما در صنعت نفت و استقلال خوزستان شرایط همین است. پول نیست و این اتفاقات رخ می‌دهد.

ویسی درباره انتظار هواداران پرسپولیس برای متوقف کردن استقلال و اینکه این فشار آیا کمک کننده است یا نتیجه عکس دارد، اینطور پاسخ داد: سوای اینکه هواداران هر تیمی که با استقلال و پرسپولیس بازی دارند دوست دارند تیم‌شان نتیجه بگیرد، یک رگ استقلالی یا پرسپولیسی هم دارند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند حتما امتیاز بگیرید، چون هم برای خودتان مهم است و هم ما و استقلالی‌ها می‌گویند شما که همیشه باختید جلوی ما سخت نگیرید (باخنده).

نظر شما