شناسهٔ خبر: 66621712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان :

۱۴۰۸گروه جهادی زنجان در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است

زنجان- مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان گفت: یک هزار رو ۴۰۸ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی توسط بسیج سازندگی ثبت شده است و ۵۰ گروه جهادی نیز حساب حقوقی برای جمع آوری کمکهای خیرین دارند.

صاحب‌خبر -

ثبت ۱۴۰۸گروه جهادی زنجان در سامانه اطلس جهادی توسط بسیج سازندگی

سرهنگ اقبال جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ بااشاره به اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان اظهار کرد: فعالیت‌های این قرارگاه عمدتا در راستای حل مشکلات عمرانی، جهاد آبرسانی، ساخت مسکن محرومان و ساخت راه در مناطق محروم استان می‌باشد.

وی با اشاره به اتمام جهاد آبرسانی به ۵۷ روستا گفت: خوشبختانه اولین استانی هستیم که به جهاد آبرسانی دوم رسیده‌ایم که در این راستا نیز ۱۵۷ روستا شناسایی شده است و در صورت تامین اعتبار کار‌ها شروع و در طول ۳ سال انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان با اشاره به اقدامات قرارگاه اقتصادی گفت: تاکنون ۱۸۵ پنل‌های خورشیدی در استان زنجان نصب و راه‌اندازی شده است و برای سال‌جاری نیز ۳۵۵ پنل پیش‌بینی شده است که در این زمینه همکاری و کمک سازمان‌های مرتبط را می‌طلبند.

وی به کاشت نهال توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور در طول مدت ۴ سال؛ با توجه به سهمیه استان با هماهنگی بسیج سازندگی و منابع طبیعی استان در سال گذشته ۷۰۰ هزار نهال کشت شد که این کار به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرهنگ جهانبخشی تصریح کرد: هدف گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، عمران، آبادانی است که دراین راستا ۱۴۰۸ گروه جهادی فعال در استان وجود دارد که در سامانه اطلس ثبت شده است و نزدیک به ۵۰ گروه جهادی نیز حساب حقوقی برای جمع آوری کمک‌های خیرین دارند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در ایجاد امنیت برای کشور نقش پر رنگ و مهمی دارند گفت: امروز سپاه و بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و امید آفرینی در جامعه پیشرو هستند و خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در تمام عرصه‌ها از اولویت‌های بسیج سازندگی است و با ساماندهی جوانان و نوجوانان در گروه‌های جهادی منشا خدمات متعددی در مناطق محروم بوده وهستند.

فاطمه عسگری

نظر شما