شناسهٔ خبر: 66621380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خانه‌های محیط زیست برتر کشور مشخص شدند

در سومین و آخرین دور داوری نخستین جشنواره ملی خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور، برگزیدگان این جشنواره مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

 امیر عبدوس، دبیر نخستین جشنواره ملی خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور از برگزاری دور نهایی داوری برگزیدگان این جشنواره خبر داد و افزود: خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور در طی سه دوره داوری، مشخص شدند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح فرآیند داوری و انتخاب برگزیدگان نخستین جشنواره ملی خانه‌های برتر محیط‌زیست کشور گفت: در این رویداد ملی در فاز نخست، به ازای هر ۵۰ خانه محیط‌زیست یک سهمیه خانه برتر به استان‌ها اعطاء شد.

وی افزود: در مرحله اولیه داوری این جشنواره که منتخبان استانی معرفی شدند، کمیته نظارتی استان متشکل از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، روسای ادارات حراست، بازرسی، آموزش و مشارکت‌های مردمی و نماینده تشکل‌ها از بین خانه‌های محیط زیست هر استان دو برابر ظرفیت خانه برتر منتخب خود را به همراه مستندات به ستاد معرفی نمودند. 

عبدوس ادامه داد: در این مرحله در مجموع ۲۸ استان مشارکت داشتند و مستندات ۷۷ خانه برتر به دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی واصل شد.

دبیر جشنواره خانه‌های برتر محیط زیست کشور با اشاره به اجرای فاز دوم داوری خانه‌های برتر کشور، گفت: در این مرحله کمیته بدوی داوری متشکل از نمایندگان تمام معاونت‌ها و دفاتر مستقل سازمان از بین خانه‌های معرفی شده، ۳۶ خانه محیط زیست برتر را از ۲۶ استان انتخاب نمودند.

امیر عبدوس در تشریح فاز سوم و نهایی انتخاب برگزیدگان جشنواره، گفت: در این مرحله که با حضور داورانی از مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار شد، از بین ۳۶ خانه منتخب استانی نهایتا ۳ خانه برتر انتخاب شدند.

وی با تأکید بر دقت و عدم اعمال سلیقه در انتخاب برگزیدگان این جشنواره گفت: در سومین و آخرین دور از داوری این جشنواره، کمیته‌ای با حضور جمعی از فرهیختگان و صاحب‌نظران حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور تشکیل شد و پس از بحث و بررسی دقیق مستندات ارسالی از فعالیت‌های خانه‌های محیط زیست، برترین‌های ملی این رویداد را انتخاب کردند.

عبدوس با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره خانه‌های برتر محیط‌زیست کشور که در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در استان لرستان، شهر خرم آباد برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم، برگزیدگان استانی و ملی این جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در این جشنواره علاوه بر خانه‌های محیط‌زیست برتر، از سه دستگاه اجرایی که بیشترین همکاری را با سازمان حفاظت محیط زیست در ایجاد خانه‌های محیط‌زیست داشته‌اند، همچنین مدیران کل حفاظت محیط‌زیست برتر فعال در حوزه ایجاد و ارتقاء کیفی خانه‌های محیط‌زیست و نیز روسای ادارات آموزش و مشارکت‌های مردمی استان‌ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

نظر شما