شناسهٔ خبر: 66621188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۳۲ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم

گرگان- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از رشد ۳۳ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت چهار میلیون و ۶۹۹ هزار نفر دوره، آموزش‌ مهارتی ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرداد عظیمی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گلستان اظهار کرد: عملکرد سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ۳۰ ماهه فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل در بخش آموزش مهارتی به زندانیان رشد ۶۱ درصدی، در آموزش به سربازان وظیفه رشد ۵۸ درصدی و در بخش آموزش به کودکان کار و خیابان رشد ۱۱ درصدی داشته است.

وی همچنین به رشد ۳۳ درصدی عملکرد سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته نسبت به سال ماقبل اشاره کرد و افزود: سازمان فنی‌وحرفه‌ای، ماموریت‌های فراوانی دارد که ارائه آموزش‌های مهارتی از جمله آنها است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲۳ هزار آموزشگاه آزاد فعال در کشور خبر داد و تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود.

عظیمی سنجش صلاحیت حرفه‌ای را ماموریت دیگر فنی‌وحرفه‌ای با هدف کمک به صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و صنایع و دستگاه‌های اجرایی برشمرد و یادآور شد: عملکرد سازمان فنی‌وحرفه‌ای در این بخش نیز با بررسی صلاحیت بیش از چهار میلیون نفر در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل رشد ۴۲ درصدی داشته است‌.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان فنی‌وحرفه‌ای ارتباط آموزش‌ها با حوزه صنعت، اقتصاد و اشتغال است، گفت: ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌وحرفه‌ای در کشور فعال است که در این مراکز بیش از چهار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی وجود دارد.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای چهار و ۸۰۰ مربی در مراکز دولتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای فعالیت دارند و در مجموع تعداد مربیان فنی‌وحرفه‌ای در بخش خصوصی و دولتی به ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

عظیمی خاطرنشان کرد: همچون کشورهای پیش‌رو در حوزه مهارتی، توسعه مراکز آموزشی جوارکارگاهی را در دستور کار قرار دادیم تا واحد آموزشی کنار بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کشور راه‌اندازی شود که در همین راستا تاکنون چهار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوارکارگاهی در کشور راه‌اندازی شده است.

نظر شما