شناسهٔ خبر: 66620921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرماندار سربیشه:

یادواره شهدای شهرستان «سربیشه» برگزار می‌شود

«لکزائی» از برگزاری یادواره شهدای شهرستان سربیشه در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: درصدد هستیم در سال دو مرتبه یادواره شهدا برگزار کنیم که یکی در نیمه نخست و دیگری در ۲۶ دی‌ماه مصادف با روز شهرستان سربیشه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «محمدرضا لکزائی» فرماندار شهرستان سربیشه امروز (یکشنبه) در شورای اداری شهرستان، به اهمیت جایگاه شهید و شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ شهید و شهادت در یکی از فرهنگ‌های اصیل و ارزشمندی است که مداوم باید در جامعه اسلامی رواج یابد و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری با محوریت برگزاری کنگره دو هزار شهید استان خراسان جنوبی برگزار شده است، بیان داشت: در این جلسه مسئولان کمیته‌های مختلف شهرستانی این کنگره مشخص و احکام خود را دریافت می‌کنند تا بیش از پیش در راستای باشکوه برگزار شدن این کنگره عظیم فرهنگی تلاش کنند.

فرماندار سربیشه با تأکید بر اینکه این شهرستان با شهید و شهادت عجین شده و مردمان ولایت‌مدارش با شهدا مأنوس هستند، تصریح کرد: یادواره بزرگ شهدای عملیات «کربلای ۵» در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگزار شده و امسال نیز این مهم برگزار خواهد شد.

لکزائی از برگزاری یادواره شهدای شهرستان سربیشه در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: درصدد هستیم در سال دو مرتبه یادواره شهدا برگزار کنیم که یکی در نیمه نخست و دیگری در ۲۶ دی‌ماه مصادف با روز شهرستان سربیشه برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جای خود بسیار ارزشمند است ولی برای این شهرستان زیبنده نیست که یادمان شهدای گمنام و ساختمان شهدای شهرستان که دو طرح بزرگ معنوی و فرهنگی است نیمه تمام باشد و از همه مدیران استانی و کشوری زمینه تکمیل این دو پروژه درخواست کمک و مساعدت داریم.

لکزائی با اشاره به شعار سال و نقش کلیدی مردم در تحقق شعار سال، گفت: فرصت‌ها و طرفیت‌های عظیمی از قبیل مرز، معادن، حوزه گردشگری و بخش کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که با به میدان آوردن مردم می‌توانیم گام‌ها و اقدامات مؤثری را در زمینه تولید و اشتغال رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات مدیران اجرایی و مدیران بانک‌های شهرستان باید بر مبنای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان ادارات شهرستان در زمینه جذب اعتبارات پیگیری و چانه‌زنی‌های لازم را با مديران استانی خود و حتی مدیران کشوری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما