شناسهٔ خبر: 66620715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مشهد

دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنه کریمه کنگو، در کشتارگاه صنعتی دام کوهان شهرستان مشهد، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مشهد
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: هر ساله با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت بندپایان و افزایش رخداد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تاکید سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح دانش افراد در معرض خطر در دستور کار این شبکه قرار می‌گیرد.

او افزود:آنجایی که کشتارگاه‌های دام یکی از مناطق با ریسک بالا و محل انتقال این بیماری می‌باشند، کلاس آموزشی و ترویجی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با محوریت ایمنی در محیط کار، در محل کشتارگاه صنعتی دام کوهان جهت پرسنل خط کشتار و واحد‌های بسته بندی برگزارشد.

وی، با اشاره به اقدامات مهم اداره دامپزشکی از جمله آشنا نمودن دامداران، روستاییان و عموم مردم با بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های انتقال آن و نیز روش‌های پیشگیری از ابتلاء آن، گفت: با توجه به گرم شدن هوا مردم بایستی شیوع این بیماری را جدی گرفته و فرآورده‌های گوشتی را از فروشگاه‌های معتبر، و با مستندات هویتی شامل لیبل، مهر و تاریخ تولید و انقضا معتبر بر روی محصول تهیه کنند.

 سیاح، افزود: با آموزش صحیح به جامعه هدف، می‌توان گام مؤثری در جلوگیری از وقوع و انتشار بیماری در منطقه برداشت، لذا افزایش سطح آگاهی شهروندان و مهمتر از آن، رعایت نکات بهداشتی، می‌تواند برای بهبود سلامت و تضمین بهداشت عمومی، موثر باشد.

 در این دوره آموزشی تعداد ۴۵ نفر از کارگران و متصدیان بخش‌های مختلف کشتارگاه با آخرین شیوه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی در راستای کنترل و پیشگیری از رخداد بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو آشنا شدند.

نظر شما