شناسهٔ خبر: 66620617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سوانح جاده‌ای به جنگ جاری تبدیل شده است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: سوانح جاده‌ای به یک جنگ جاری تبدیل شده است و برای ایمن‌سازی سفرهای جاده‌ای باید ایمنی خودروهای ایرانی ارتقا پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سالار آبنوش بعدازظهر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در همایش «کاهش تصادفات با مشارکت مردمی» اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی روزانه به طور معدل ۳۰ شهید دادیم، در حالی که امروز هر ۲۰ دقیقه یک‌کشته جاده‌ای می‌دهیم و این یعنی آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای از جنگ هم بیشتر شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین مصدومان حوادث رانندگی برای کشور افزود: به همین خاطر از پیشنهاد راه‌اندازی فراکسیون ایمنی در مجلس دوازدهم شورای اسلامی استقبال می‌کنیم و آماده همکاری با پیشنهاددهندگان این طرح هستیم.

لزوم ارتقای ایمنی خودروهای ایرانی

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شناسایی همه عوامل اثرگذار در بروز حوادث جاده‌ای خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی این عوامل برای برطرف کردن آنها باید برنامه داشته باشیم.

آبنوش ادامه داد: برای ایمن‌سازی سفرهای جاده‌ای باید ایمنی خودروهای ایرانی بسیار ارتقا پیدا کند و بعد از ایمن‌سازی خودروهای داخلی در گام دوم باید سراغ اصلاح نقاط حادثه‌خیز و در نهایت هم آموزش رانندگان برای رعایت دقیق قوانین رانندگی برویم.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز و ایمن سازی راه‌ها در سالیان گذشته گفت: با ساخت بزرگراه و آزادراه گام مهمی برای کاهش سوانح جاده‌ای برداشتیم، اما همچنان کارهای زیادی باقی‌مانده که باید مو به مو انجام شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه سوانح جاده‌ای را به یک جنگ جاری تبدیل شده است، افزود: این حوادث هر روز تلفات انسانی از ما می‌گیرد و باید برای کاهش آن تدبیر جدی صورت گیرد.

نظر شما