شناسهٔ خبر: 66620380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

اختصاص بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت امروز یکشنبه در آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» در ستاد وزارت بهداشت، گفت: همه ی هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری به جز داروی سرپایی در مراکر دولتی و دانشگاهی  برای کودکان کمتر از هفت سال رایگان است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه کودکان، آینده سازان کشور هستند و شاید به دلیل بروز برخی مشکلات نتوانند از خدمات درمانی برخوردار شوند، گفت: اگر یک کودک دچار بیماری شود، عوارض ابتلا به آن سال‌ها زمان می‌برد.

سعید کریمی با بیان این که خدمات گسترده‌ای برای اطفال در بیمارستان‌ها در حال انجام است، گفت: هم اکنون ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان، ۷۷۰ بیمارستان که بخش اطفال دارند، ۱۶ هزار تخت اطفال و همچنین ۵۰۰ تخت PICU به خدمت رسانی کودکان می‌پردازند و هزار تخت نیز در دو سال اخیر به این مجموعه اضافه شده است و این موارد نشان می‌دهد کودکان در وزارت بهداشت دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: اکنون ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بارگذاری شده و این صندوق این بیماری‌ها را پوشش می‌دهد.

سعید کریمی گفت: در زمینه پیوند نیز می‌توان به پیوند کلیه، کبد و قلب اشاره کرد که در بیمارستان‌های کشور برای کودکان انجام می‌شود.

نظر شما