شناسهٔ خبر: 66620174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قیمت‌های خرید شهرداری تهران از چین مشخص است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ابهامات و سؤالات پیش آمده درباره قرارداد چین گفت: قیمت‌های خرید شهرداری تهران از چین مشخص است. لازم است جلسه‌ای برای پاسخ به سؤالات اعضای شورای شهر برگزار گردد. نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ابهامات و سؤالات پیش آمده درباره قرارداد چین گفت: قیمت‌های خرید شهرداری تهران از چین مشخص است. لازم است جلسه‌ای برای پاسخ به سؤالات اعضای شورای شهر برگزار گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سروری، نایب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و پنجمین جلسه صحن شورا، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام مبارک ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (علیه السلام) از زحمات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر در استادیوم دوازده هزار نفری آزادی، با حضور ریاست محترم جمهور تقدیر نمود و خاطرنشان کرد: این اقدامات بسیار مناسبی است که می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی برای دختران ما در بر داشته باشد. 

وی همچنین فقدان و از دست دادن مرحوم حسین تبریزی، خبرنگار پیشکسوت را، به اصحاب رسانه و مردم تهران تسلیت گفت. 
نایب رئیس شورای اسلامی تهران، در رابطه با سخنان خود پیرامون قرارداد چین اذعان داشت: بنده گفته بودم که در این قرارداد، بند‌هایی وجود دارد که باید توافق طرفین، محرمانه باقی بماند و انتشار آن، می‌تواند به روابط ما با طرف مقابل، مشکل وارد کند. ما از ابتدا نسبت به محرمانه ماندن آن، توافق کردیم که البته نباید چنین توافقی می‌کردیم. اما حالا که چنین توافقی صورت پذیرفته باید بدان پایبند باشیم و انتشار این قرارداد، می‌تواند به منافع ملی کشور، ضربه وارد بکند.

وی ادامه داد: وقتی عده‌ای به منافع خود نرسیدند؛ چرا باید منافع ملی کشور را نشانه بروند؟ 

وی افزود: برخی افراد، منبع مطالبشان، غیرموثق و یا از منابع معاندین است. مصاحبه‌ای را از من پخش کرده اند که اگر فایل ناکامل آن را در همان خبرگزاری ایرنا مشاهده می‌کردند؛ در می‌یافتند که آن تیتری که زده شده، با مفهومی که اینجانب بیان کرده ام؛ کیلومتر‌ها فاصله دارد.

این عضو شورا با خوانش بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا در صحن شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: صحبت‌های بنده در این مصاحبه به این معنا نبوده که نمایندگان مردم، نامحرم هستند و نباید در جریان مفاد این قرارداد قرار بگیرند. بلکه با توجه به تفاهم مشترک، نمایندگان محترم، می‌توانند تمام متن قرارداد را مشاهده کنند و باید سؤالات و ابهامات احتمالی پیرامون قرارداد، در جلسه هم اندیشی در شورا با حضور مسئولین ذیربط مطرح و برطرف شود.

چمران: تمام مفاد قرارداد چین مشخص است و بحث مکرر در باره آن صحیح نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به سخنان و تذکر پرویز سروری، خاطرنشان کرد: این میزان بحث کردن روی این قرارداد، اصولاً صحیح نیست. آقای اقراریان گفتند قیمت‌های قرارداد مشخص شود. این قیمت‌ها در دنیا معلوم و مشخص است و بازاری‌ها خوب می‌دانند که اجناس چینی از قیمت کم و نازل تا قیمت بالا قابل خرید است. طبق قراردادی که با چین ببندید؛ به همان قیمت و تنوع مطلوب شما، سفارش را خواهند ساخت. 

وی ادامه داد: در مورد اتوبوس‌ها نیز، همینطور است. ما تأکید داشتیم که اتوبوس‌ها طوری باید تدارک دیده شود که کیفیت معقول و متوسطی داشته باشد و همینطور هم خواهد بود. 

چمران بار دیگر یادآور شد: تمام مفاد قرارداد مشخص است و مطلبی که مهم هست، مسئله مالی و شیوه انتقال و جابجایی پول است که آن شرایط خاصی دارد و طبیعتاً قابل بازگو نیست.

انتهای پیام/

نظر شما